Beste Forum gebruikers.
Mijn picasso heeft last van een soort witte aanslag aan de binnenkant van de rechter koplamp.
Is er een mogelijkheid om deze aanslag te verwijderen.
En zoja is er een uitleg voor.
C4 Picasso 1,8i 16v Ambiance 2007
In de linker koplamp van mijn GS (deze zomer nieuw gekocht) heb ik ook een witte waas. Ik had gehoopt dat het door de warmte van de lamp minder zou worden, maar dat is niet gebeurd.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Je zou moeten kijken of de rand van het heldere glas-plastic; gekit is, of met clipjes vastzit.
Clipjes is makkelijk, dan kan je zo de lens eraf halen.
Is het gelijmd dan is doorsnijden en weer vastkitten de enige optie.
Zo kan je het dus van binnen schoonmaken, ligt eraan waar het wit zit natuurlijk, ik neem aan dat je niet via het lampgat erbij kan komen (is maar een gaatje van hooguit 3cm).
Even niet opgelet hoe het bij de picasso vastzit.
Kan best zijn dat je, om de hele lens los te kunnen halen, een flinke klus hebt om de lampunit te verwijderen voordat je aan de slag kan.
Ooit had ik bij een opel vectra b de lampen van alg ontdaan binnenin; die had gewoon clips; clips los en het glas lag eraf.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Het lampgat is inderdaad klein, maar er zit ook nog eens een kapje voor wat de lamp afschermt. Je kunt dus niet via dat gat naar binnen met een lapje of zo.
In mijn geval zit het glas trouwens keurig gekit, dus ik zit er eigenlijk niet op te wachten om dat los te snijden. Ik zoek nog even verder naar een oplossing…..
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’