Totaal aantal Berichten: 442
- XM V6.24V
- BX 16Valve
aandraaien met klemmen ben ik geen voorstander van doet me denken aan akelige dingen als te strak gedraaide slangen klemmen. wat je kan proberen is de slang (of meerdere slangen meteen) na te laten maken door bijvoorbeeld http://www.chargertech.nl/. zij hebben al een set voor een 16TRi (heb geen tijd nu om op te zoeken of die slang hetzelfde is). heb ooit eens contact met ze gehad en als je originele slang aanlevert kunnen ze hem namaken. uiteraard even wachten wat vermond nog gaat vinden dat wel
link naar de advertentie op MP van chargertech: http://link.marktplaats.nl/393334448
en nee ik heb geen aandelen
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
robrob schreef:Ik zoek dus slang 2.
@Rehc zegt daarover dat de afmeting 16&20; zijn.slang2: DIAM INT 16ET20
Nu is slang 2 nergens meer te krijgen. Ik heb verschillende bronnen geprobeerd (citroy, pasman, bart ebben, hegru ...). Jan van Gompel uit Eindhoven heeft wel een dergelijke slang gevonden. Dat wil zeggen een slang die er hééééél erg op lijkt. De openingen van de slang zin 18mm&20mm;. Dat wijkt dus iets af van de afmetingen die @rehc noemt (16mm&20mm;). Wat de kromming betreft, die zou wel heel erg in de buurt komen (aldus van Gompel aan de telefoon).
Nu kan ik er helaas niet ff langsrijden want van gompel zit zo’n 200 km van Enschede af.
Graag jullie advies: denken jullie dat het gaat lukken met die slang van Van Gompel?
Dat zou dus betekenen dat ik het verschil ‘aandraai’ met de klem.Een universeel stuk - zoals wel eens toegepast aldus de berichten op dit forum - schijnt niet te kunnen volgens advies van twee automaterialenzaken (het Oosten in Enschede en Breezan in Enschede).
Universeel kan wel. Bochten in universele slangen kun je leggen met anti-knikveren, dat gaat goed. dat de buitendiameter afwijkend is, is in principe niet erg, als de binnendiameter maar goed is.
Nice! Via @vermond exact de juiste slang kunnen krijgen! Niet gloednieuw maar wel in prima staat!
Vanochtend ff naar de automaterialenzaak om wat KVS te kopen. Ik heb een litertje of 5 ingeslagen. Is dat genoeg?
Thanks!
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic