Totaal aantal Berichten: 72
- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Hallo,
Nu ik mijn C15d na jaren eens een keer rondrij zonder zooi achterin, merk ik dat hij toch geweldig remt!
Hoe zit dit?
Met een lege auto reageert ie veel directer op het rempedaal.
Zodra ik iets van gewicht achterin leg, is dit niet meer zo en moet ik het rempedaal VEEL verder indrukken voordat de remmen reageren.
Ik heb een nieuwe remkrachtverdeler gemonteerd omdat de vorige wat lekte. Maar ook met de oude was het hetzelfde. Ik had echter nooit het verband gelegd tussen beladen en onbeladen omdat onbeladen eigenlijk nooit voorkwam. Nu is ie standaard leeg en merk ik het direct zodra er gewicht achterin geplaatst wordt.
2x ontluchten misschien? Onbeladen en beladen?
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
“eventjes” de stangetjes die naar de regelaar lopen checken en kijken of ze nog soepel lopen, het heveltje op de regelaar even heen en weer drukken, en het hele spul even lekker in de wd40 spuiten.
Ontluchten in beladen toestand (met trottoirbanden o.i.d.) is een goede optie, en niet te zuinig met de remvloeistof.
Pomp er maar een hele liter doorheen
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Dankjewel.. ik zal eerdaags eens even kijken.
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik heb nog nooit een auto beladen ontlucht. Ontlucht is ontlucht, daarbij speelt de lading volgens mij geen rol. Als er lucht in zit voelt het pedaal sponzig aan.
Mijn auto remt beladen trouwens net zo best als onbeladen. Hoewel ik soms het idee heb dat ik beladen iets harder kan remmen. Ik denk dan dat dat komt door de grotere druk op de banden.
Soms als het nat is zijn de achterremmen wel wat happerig als ik de eerste keer tijdens een rit rem. Dat resulteerde een paar weken geleden nog in een mooie powerslide toen ik moest uitwijken voor een medeweggebruiker die geen voorrang leek te gaan verlenen.
- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Het is dus zo dat zodra ik iets in de laadruimte zet, het pedaal sponsig aanvoelt.
Onbeladen zit het ‘rempunt hoog in het pedaal’, beladen zit ie heel diep maar als ik een paar keer pomp dan komt ie hoger te liggen.
Zodra ik heb ontlucht heb in beladen toestand zal ik het resultaat hier vermelden.
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Is het proberen waard. Ik ben benieuwd wat er gebeurt.
Misschien moet je de veer aan de regelateur vet-strak zetten,zodat het lijkt dat ie beladen is…remt ie altijd goed!!!!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
ja en blokkeerd het lekker snel. prettig in de bochten.
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Lijkt me inderdaad minder verstandig. Een C15 heeft forse achterremmen