Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Had je eigenlijk trd stoelen in moeten zetten past de bekleding ook op en zit net iets fijner.
volgende keer misschien.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Knap werk meester.
Nou, dat gaat lekker.
Ik heb zaterdag bij Tres Beau een stoel gekocht, type2 GTI en hij had toevallig ook nog een rechter voordeur staan. Zeer veel zware roest tussen de scharnieren maar van buiten in ieder geval zonder deuken.
Meneer Yke is een hartelijk mens, maar dat wisten jullie al langer.
Hij heeft me fantastisch geholpen en met mij als assistent een en ander gemonteerd, echt fantastisch!!!
Zondag ochtend hebben we de deur vervangen. De deurvanger hebben we laten gaan want dat zat allemaal veel te vast en was kapot. Geeft niks.
Het stellen van de ‘nieuwe’ deur leek een probleem te worden en we dachten dat we het onderste scharnier was verschoven door ons getimmer en de roestige staat van de deur.
Maar Yke’s Ottomaanse maat ‘Gos’ (zo goed?) , een ervaren plaatwerker stelde de deur even met pure mankracht, een waar spektakel en het werkt nog ook.
De deur sluit als een kluis, perfect.
Gisterenavond hebben we de stoel onder handen genomen.
De oude was er in 5 minuten uit. WD40 had zijn werk gedaan 2 dagen daarvoor en alle bouten en moeren kwamen er zeer gemakkelijk uit. Ik had wel kwistig rondgespoten want de vloermat was er nat van, haha.
Omdat het hoogteverstelmechanisme van de GTI rechts zit en niet tussen stoel en console van de serie1 past (volgens Mr. Beau) hebben we het hele mechanisme met slee en al van de oude stoel op de niewe gezet.
Het terugplaatsen van de stoel duurde wat langer…..maar dat kwam omdat ik het zelf deed, in het donker want de lamp was kapot gegaan.
Een geleende looplamp en Yke’s ervaren vingers brachten uitkomst en alles kwam goed.
Ik had even angst dat ik te dichtbij het stuur zat maar er was nog wat speling en ik zit nu WAANZINNIG goed! Echt weer steun, veel beter voor de rug dan de oude stoel.
Zo’n apart grijs-zwart motiefje zou zeer moeten detoneren met het beige spul erom heen maar zelfs dat valt heel erg mee.
Terwijl ik aan het klooien was met de stoel had Yke inmiddels ook een door hem gedoneerde spiegel gemonteerd in de deur.
Ik heb een Belgische CX en die had helemaal geen rechterspiegel en ik had er helemaal niet aan gedacht. Mazzel nr. x dus.
De spiegel is zelfs van binnenuit te verstellen maar niet zonder gat in mijn originele paneel te maken dus daar wacht ik nog even mee. De spiegel zwaait wel als een eendenek heen en weer dus daar moet wat duct tape op, en dan alles zwart kalken.
Het was erg gezellig en hartverwarmend in de grote schuur en ik heb weer een paar echte liefhebbers ontmoet en de zin om mijn schip varende te houden is alleen maar toegenomen.
Echt mooi maken zal lang duren omdat ik daar het geld niet voor heb.
Maar zoals Nils , die ook even op bezoek kwam al zei; het is leuk om een echte ‘gebruiks-CX’ te zien.
300.000 op de teller, waarvan ik er 160.000 heb gereden in de tien jaar dat ik haar heb.
Donderdag ga ik weer naar de keuring bij van Bemmelen en dan moeten er nog voorbanden en voor-veerbollen en nog wat andere dingen gebeuren.
Ik ga er van uit dat het goed komt.
Yke, bedankt man!!!
En jullie allemaal bedankt voor de goede en leuke reacties en hulp.
Caspar.
Ik begrijp dat Yke een pluim verdiend,als je elkaar kan helpen is het helemaal perfect en hou je de auto/liefhebberij betaalbaar.
Succes bij de APK

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Als de deur van binnenuit open kan wordt hij volgens mij niet afgekeurd
Onjuist: de APK-eis is dat alle portieren ook van buitenaf moeten kunnen worden geopend. Dit i.v.m. veiligheid -> in geval van een reddingsactie bijvoorbeeld!
Dit ter info hoor, want ik lees dat het reeds gelukt is met de deur. Goed werk heren!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:F.SvM schreef:Als de deur van binnenuit open kan wordt hij volgens mij niet afgekeurd
Onjuist: de APK-eis is dat alle portieren ook van buitenaf moeten kunnen worden geopend. Dit i.v.m. veiligheid -> in geval van een reddingsactie bijvoorbeeld!
Dit ter info hoor, want ik lees dat het reeds gelukt is met de deur. Goed werk heren!!
En ik wordt van rechts aan gereden ????
Meende zelf dat er wel iets over te zeggen is, maar zal dit toch nog eens navragen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Van rechts aangereden, nou simpel: dan moet(en) je linker deur(en) dus opengemaakt kunnen worden door hulpverleners.
Ik sprak dinsdag toevallig nog met een APK keurmeester die dit nogmaals bevestigde.
Ik vind het persoonlijk een zeer logische en zinnige eis, in tegenstelling tot sommige APK-eisen, maar goed dat is teveel off-topic.
Hey Casper, Rustig aan, zo ga ik nog blozen! Het is leuk als het een keer goed uitwerkt. Succes bij de APK van de week.
Groet
Yke
Ik ben door de APK. Nouja, mijn auto dan.
Nieuwe voorbanden, nieuwe veerbollen etc. toch weer zo’n 550 euri lichter.
Kun je nagaan wat dat zou zijn geweest zonder de Ykewacht.
Ik reed al een hele tijd met te oude bollen en wist dat het rijden nu fijner zou zijn maar de eerste drempel…..ik werd er bijna geil van!
Wat een fantastische auto is dit toch.
IK moet nog wat dingen weer terugmonteren en dan kan ik er weer een tijdje tegen.
Behalve…
Maar daar open ik even een ander thread voor.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208588/
Ik vraag me ook af wat zoal de prijzen zijn voor nieuwe banden complet gemonteerd in balans etc.
Ik heb het gevoel dat het goedkoper kan. Ik betaalde nu 120ex BTW per band.
De veerbollen kostten samen 100ex BTW

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gefeliciteerd met je APK en die banden ja ligt er natuurlijk aan wat voor banden, ik heb voor mijn banden dit voorjaar 4x toyo incl. montage etc 300,- euro betaald.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Michelins zitten meestal zo rond de 100 ex montage incl. btw (althans, de laatste keer dat ik ze kocht, begin 2009, wel)... Onder mijn CX(en) komt niets anders!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ik heb ook Michelins.
Ik vind ze erg fijn en ze gaan verrekte lang mee.

CasparGTL schreef:Ik vraag me ook af wat zoal de prijzen zijn voor nieuwe banden complet gemonteerd in balans etc.
Ik heb het gevoel dat het goedkoper kan. Ik betaalde nu 120ex BTW per band.
De veerbollen kostten samen 100ex BTW
Is dat voor 4 bollen?? Dat is echt spotgoedkoop! Zeker als het inclusief montage is.
Voor 2 bollen is het een normale prijs - exclusief het werk.
Banden tja… hangt heel erg van het merk af. Wat voor type heb je precies gekocht voor 120 ex BTW?
Over het algemeen ontlopen de prijzen elkaar niet veel als je ze bij de Bandenboer besteld en laat omleggen. Je kunt online vaak goedkopere deals vinden, ook Michelins voor ‘minder’ maar bedenk dan wel, dat een Bandenboer dan dik gaat rekenen als hij die meegebrachte banden moet gaan omleggen en balanceren. Dan is het voordeel zo weer foetsie.
Ik heb Michelin 190/70 R14 91T
De prijs voor bollen is voor 2 stuks.

195/70 R14 is dat dan, want 190 bestaat niet. (in het type Michelin Energy Savers)
€ 120 is hiervoor de normale prijs, ex BTW, zonder montage.
Dus goedkoper kan wel, maar dan zul je denk ik ergens online moeten zoeken en dan geldt weer het verhaal van het omleggen dat dan extra duur wordt.