Totaal aantal Berichten: 120
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Hallo allen,
Bij mijn auto blijft de hoogteregelaar voor vastzitten de hoge rijstand. Vanuit de laagste stand komt de auto niet meer op een van de rijhoogtes. Pas wanneer ik de hendel in de hoogste stand zet en dan naar de hoge rijstand ga zakt de auto maar blijft daar staan.
Ik heb de auto op steunen gezet en naar de bediening van de hoogteregelaar gekeken. Er lijkt heel veel speling in de stangen te zitten en ook het juk lijkt erg te verbuigen bij het veranderen van rijhoogte. Ik heb de bedieningen van de hoogteregelaar flink geoeffend en schoongemaakt.Maar ik kon hier niet veel meer aan doen. Uitbouwen voor revisie lijkt me erg lastig. Heeft iemand tips?
Dank en groet,
Peter
Totaal aantal Berichten: 582
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
uit bouwen is wel te doen!
heb het ook al een paar keer gedaan, moet je wel lenig zijn. met een brug lukt het beter.
auto en goed laten gymmastieken wil ook wel helpen, maar is niet echt bevorderlijk voor je retourslangen
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Al Hydrorincage in het systeem gehad?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Ik rijd nu op een kwart Hydrorincage. Hetgeen al erg veel scheelt.
Peter
Totaal aantal Berichten: 442
- XM V6.24V
- BX 16Valve
mijn ervaring is dat wat je ook doet je niet ontkomt aan het eraf halen van de regelaar, deze uit elkaar halen en schoonmaken. of simpelweg eentje elders halen die goed is/gereviseerd is.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Schoonmaken is zeker te doen. Alleen kun je er erg slecht bij.Het schoonmaken en dus demonteren stelt niet voor; het is net een puzzeltje. Als alles schoon is en doorgeblazen hebt en weer terug zet in de auto zul je wel een fijn resultaat bereiken. Schoonmaken wordt nooit gedaan omdat het een vervelend/tijdrovend klusje is. Als je harde retourslangen hebt, zul je zien dat ze scheuren; zijn ze net te kort, past het klemmetje slecht… De slangen erop drukken moet met Fingerspitzengefuhl. Laat je niet afschrikken, je leert het het beste door het gewoon te doen!
Je kunt ook alleen het plunjertje uit de regelaar halen en verder de leidingen/slangen er aan laten zitten (zover dat reikt dan). Dan kun je alles ook schoonmaken, maar minder goed dan wanneer je het helemaal er afhaalt. Dit is dus de snelle manier.
- XM V6.24V
- BX 16Valve
mijn ervaring is inderdaad dat een brakke/oude octopus de geest gaat geven bij dit soort klusjes, ik zou daar dus wel rekening mee houden als ie al ouder is en bij voorkeur de klus dus gaan doen met enige uitloop tijd in de planning ivm dit soort dingen. verder is het errug veel fijner (even uit mijn hoofd) als je de rechter aandrijfas eruit haalt dan kan je overal goed bij. nadeel: de bakolie moet eruit bij een handbak en dus meer werk. voordeel: je kan overal goed bij en alles stukken beter zien.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Dank voor de tips. Ik heb de hoogteregelaar van de DS al eens gereviseerd. Dat wordt dus toch maar eens uitbouwen daarbij rekening houdend met de mogelijk fragile retourleidingen.
Peter
- XM V6.24V
- BX 16Valve
ok succes dan oh en bijna vergeten maar vrijwel standaard bij aandrijfassen eruit halen: denk aan de keerring vervangen als ie niet fris meer is! tenzij ie recent vervangen is nieuwe erin.