Beste CX liefhebbers!
Ik zal me eerst even voorstellen:
Ik ben Geert, 23 jaar en woon in de buurt van Heerenveen. Ben in het bezit van een ami8break en sinds kort van een CX gti turbo1. Volgens mij is het een full options auto. Km: 86.000
Ik heb 3 week geleden de cx GTI turbo 1 uit Frankrijk gehaald.
Ik moet er nog een paar puntjes aan verbetern voor de APK en voor normaal gebruik.
Met veel intresse heb ik veel van de vorige discussies doorgelezen, maar kan er voor een gti turbo 1 niet achterkomen welk ventilatiesysteem bij mij vna toepasssing is.
Momenteel doet ie helemaal niks. De middenconsole is er al uit en de asbak ook, maar weet niet welk relais van de ventilatie is. Denk dat één van die allen onder de asbak daar wel van is. Lees ook over een module achter het handschoenenkastje, maar weet niet zeker of dit bij mij wel hetzelfde is.
Graag zou ik even weten wat de hoofdcomponenten zijn en waar ze zich bevinden. (voor de snelheid van de ventilatie)Wat begint bij de regelaar in het middenconsole en eindigd bij de motor..
Ik zal voor jullie even kijken of ik wat foto’s van de CX kan posten!
Vriendelijke groeten Geert





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Orgineel en aantoonbaar 86.000 km? Niet verkeerd!
Full options: Heeft ie ABS, airco, schuifdak, leer?
Citroen!
Zijn er CX GTI´s turbo serie 1 met ABS? Want dat zit er niet op. Wel airco, el schuifdak, zwart leer, 4 el ramen, oude radio met cassette, zonnekleppen achterin, rolgordijntjes in de hoedenplank. Dit zal zo’n beetje wel alle opties zijn..
Hoeveel speakers zitten er normaal in, want volgens mij zitten er achterin achter de chromen ringen geen speakers..
Alles werkt, behalve de airco en de ventilatie. De warmteregeling doet het wel.
Gr Geert























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Gaaf ding! Staat de auto goed, zo’n kleur…
Maareuh, is dat een Dodge Caliber die de kar heeft getrokken? Mag die 2 ton trekken!?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Geen idee eigenlijk, maar hij heeft het wel 2000km goed gedaan
Hoewel de achterkant niet veel veering meer over had.
Moet wel zeggen dat een 140pk diesel wel nodig is om bergje op te komen en tolwegen zijn wel een mooie uitvinden wat betreft mooi wegdek.
hieronder nog even fotootje van interieur.


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
25trd schreef:Dodge Caliber die de kar heeft getrokken? Mag die 2 ton trekken!?
Autoweek geeft 1200kg aan, maar het is goed gegaan.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Amioloog schreef:Zijn er CX GTI´s turbo serie 1 met ABS? Want dat zit er niet op. Gr Geert
Volgens mij wel.
Citroen!
Strakke auto,mooi hoor.
Mooie voiture! Bij mijn serie 2 zit de regelbare weerstand achter het handschoenenkastje. Als deze kapot is doet de ventilator het nog wel maar alleen op volle snelheid. Er zit ook een relais in de middenconsole vlak bij de pook (vrij diep) maa mijn ervaring is dat als deze kapot de ventilator het ook nog steeds op volle snelheid doet. Ik denk dat eea doormeten met een voltmeter wel duidelijkheid moet scheppen
Dank je
Ja dat is dus wat ik neit duidelijk kreeg bij het lezen van het forum, of ik ook dat kastje achter mn handschoenenkastje heb of niet. Momenteel doet ie dus helemaal niks, dus zou de relais nog goed zijn en evt. dat kastje ook? Ik ga inderdaad maar es meten dan..
De genoemde componenten is wel zo’n beetje de hele aansturing van de ventilatie?
Begreep dat het bolletje bij mn schuifdak meer voor de airco is?
Ik hoop in iedergeval te weten te komen of ik het systeem van serie 1 of 2 heb.
Groeten Geert















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik heb bij mijn CX uit 1980 (met late serie 1 / serie 2 blower) vorige week de weerstand voor de ventilatie vervangen, na wat zoekwerk bleek deze in de deksel van de blower te zitten,
Mooi wagen veel plezier er mee!
groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Wat waren bij u de storingen? Deed de ventilator ook helemaal niks, of wel in de hoogste stand?
Ik zal ook de blower en die unit even opzoeken. geloof onder reservewiel aan de bijrijderskant?
Kan ik de motor ook los even testen zonder uitbouwen?
Misschien iemand met een fotootje?
Alvast bedankt voor de reacties!!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Volgens mij heeft de serie 2 een ander systeem voor de blower dan late serie 1.
De vraag is dan: welk systeem heb ik mee te maken?
Is dat gelijk aan de 2400 gti? of hebben die ook weer verschillende blowers?
Ik heb op het forum ook nog oon aantal merrknamen de revu zien passeren.. Waar staat welk merk blower de gti turbo 1 heeft? Of op de module zelf?
Ben je in het bezit van een elektrisch schema toevallig,zoekt een stuk makelijker



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Heb je deze:
of deze: