Hoi
ik ben nieuw en heb een rode BX GTI gekocht uit 1988 met 220000km op de teller
ik zou daar best een sportieve brom in willen hebben
wie weet of heeft er een sportuitlaat voor te koop, of welke kan je er het beste onder doen
is het slim om het luchtinlaat te vervangen door een K&N of Green filter?
zijn er nog andere tunning tips?
en welke sport velgen passen er onder? bv 205 1.9 GTI velgen 15”
of 16” 206 GTI velgen?
wie heeft er nog een leuk setje liggen??
groet
jacobaco
205 19GTi velgen gaan wel passen. Hebben meerdere mensen gedaan. De 16” van de 206 vrees ik van niet met je achterwielkasten.
Uitlaat vind ik zelf een Sebring het mooist staan onder een BX. Die past ook nog goed in de uitlaat-uitsparing in de bumper. Als je even op het forum zoekt naar Sebring vind je er genoeg plaatjes van Dan heb je een impressie hoe het eruit ziet.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
je hebt ook nog devil uitlaten voor de Bx. Maar je kan natuurlijk ook zelf wat op een nette manier fabrieken. Open lucht filter kan ook gewoon goed.
Wat de velgen betreft, moet wel passen maar hangt ook een beetje van de bandbreedte. Als je op de 16 inch velgen 195 of misschien 205 breed legt is er volgens mij geen probleem. (maar dat moet je gewoon passen…. of het niet aanloopt)
Verder tuning tips? tja wat wil je? Sport uitlaat en openluchtfilter is meer voor de sound en als je het heel goed doet een paar pk winst.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Stelletje sideskirts en bumperlip
als je intresse hebt weet ik een nog wel een hele gave motorkap voor je is niet goedkoop maar wel erg mmoi.
pb me maar als je intresse hebt
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Op internet is vast wel links en rechts wat te vinden. Maar zoek dan op “tuning” en niet op “tunning”. Tunning is meer geschikt voor ouwe golfjes die volgehangen worden met tupperware van Autostyle
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
16” kan er absoluut onder maar het is afhankelijk van de ET waarde van de velgen. 206 velgen passen iig gewoon er onder. Zelfs 17” is er onder te zetten zonder problemen.
Een K&N of Green luchtfilter plaatsen is best ok maar verwacht er geen zwaarder geluid van, bij een 16V krijg je een leuke brul, bij een 8V is ie net zo stil als ervoor maar je doet langer met het filter (zo lang je hem maar af en toe schoonmaakt) en het ziet er mooier uit.
Als je wat meer uitlaatgeluid wilt dan zou je eens kunnen kijken of je geen zgn hoefijzer kunt krijgen, die zwerven hier en daar wel rond op dit forum en dat van de BX club. Zo’n hoefijzer vervangt de middendemper en is in feite gewoon een open pijp. Als je rustig rijdt is het nog best te doen en maakt het niet echt veel extra kabaal maar als je hem opensleurt dan geeft het wel een goede knetter!
En verder veel plezier met je GTI natuurlijk! Hij is net ingereden dus je kunt er nog wel een tijdje mee vooruit
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
bedankt voor de reacties alvast
Middendemper ertussen weg is inderdaad erg leuk!!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
past deze velg maat onder een Bx GTI, en voornamijlijk de ET waarde???
16”/6,5J/ET 28
Ik denk het niet…
ET 20 zou meer in de buurt komen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
wat houd ET dan in?
zit er nu 8mm tussen? dus staat hij verder naar buiten of??
dus wat is het verschil tussen ET20 en ET 28??
Ach ff google
Wat is de ET waarde?
De ET-waarde staat voor het Duitse “Einpress Tiefe”, oftewel wielbolling of offset.
Een velg bestaat uit 2 delen, namelijk een deel waar de band op gemonteerd zit en de schijf die ervoor zorgt dat het wiel (band plus velg) aan het voertuig gemonteerd kan worden met wielbouten of wielmoeren.
Wanneer de schijf exact in het midden van de velg geplaatst is, spreekt men van ET 0 (mm). Zowel aan de binnenzijde, als de buitenzijde is dan evenveel ruimte.
Om slijtage te verminderen dient het wiel zo goed mogelijk boven het wiellager gecentreerd te worden, de ET-waarde is dan gelijk aan de afstand tussen wiellager en bevestigingsplaats.
Links: ET-waarde 30, rechts ET-waarde 40. Hierdoor valt de velg in zijn geheel verder naar binnen.
Hoe hoger de ET, hoe meer een velg naar binnen valt, en hoe lager de ET, hoe meer een velg naar buiten steekt.
Als de ET-waarde van de wielophanging 35 is en je monteert velgen met een waarde van ET 10, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld genomen is een ET-afwijking van 5 mm acceptabel.