2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Roest en de komst van de winter
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 november 2010 08:57 PM
  [ # 16 ]
garagestmarien schreef:

Nou ja zeg, verkopen. Hoezo? Waarom krijg ik meer en meer de indruk dat mensen denken dat hun auto meteen helemaal wegsmelt als ze een keer over een met zout bestrooide weg rijden?
Je kunt de auto ook in dat geval regelmatig goed afspuiten aan de onderkant en dan volgend jaar weer verder zien als het financiele tij wat gekeerd is.

Is mijn mening.

We leven hier in Nederlnad en niet in la France.

Zoals al gezegd gaat het echt niet goed met afspuiten omdat je niet overal komt. Het resultaat van s’winters doorrijden zonder een grondige tectyl beurt heb ik genoeg gezien. Trouwens ook met een goede tectyl beurt, dat zegt me ook niks.

Lijkt me het verstandigst om hem te verkopen of te stallen.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 03 november 2010 08:59 PM
  [ # 17 ]

Tja, aan de andere kant inderdaad, er staan zat CX’en te koop. Ik hou dagelijks marktplaats in de gaten, er staan er op dit moment rond de 85 op. Dit getal loopt iedere maand op, twee maanden geleden zaten we ongeveer op 60. En dan heb ik het alleen nog maar over marktplaats… laat staan alle échte CX garages, het niet-internet-circuit, en bijvoorbeeld de CX Club Nederland…

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 november 2010 09:01 PM
  [ # 18 ]

Het gaat vooralsnog maar om één seizoen. Daarvan rot echt die hele auto niet weg. Natuurlijk is bescherming beter, maar na het winterseizoen is die auto nog erg goed te redden.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 november 2010 09:01 PM
  [ # 19 ]

Misschien een oproep plaatsen in een locale krant voor het tijdelijk stallen? Of misschien is er op het forum iemand die wat ruimte vrij heeft tongue wink

Profiel  
 
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 03 november 2010 09:42 PM
  [ # 20 ]
TRSarno schreef:

Kan je misschien carpoolen met iemand? voor een periode?

Ik hoef voorlopig nergens naar toe (werkgever is failliet, na 7 jaar baan kwijt). Nou ja, solicitatieplicht.

Rijden doe ik dus amper. Maar hij staat wel buiten aan de weg en dat lijkt me ook niet zo goed. Een stalling zoeken is mogelijk alleen wel prijzig in de randstad.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 03 november 2010 10:07 PM
  [ # 21 ]

Je kan het ook van de positieve kant zien: je hebt (als een van de weinigen) nu een zeer eerlijke auto waar de staat van met name de onderzijde direct duidelijk blijkt (en goed is). Dat is meer waard dan een auto die dik in de tectyl zit maar zware roest onder kan zitten (en op een gegeven moment voor verrassingen zal zorgen). Je zou kunnen overwegen om tijdens de komende maanden goed de vinger aan de pols te houden door hem af en toe even op een brug in een DHZ garage te inspecteren. Je kan beginnen met het kopen van een paar bussen tectyl ml en underbody om de zeer gevoelige plekken in te spuiten. Het gaat om de vitale en gevoelige delen en daar heb je niet eens zoveel voor nodig. Eerst heel goed met een forse waterstraal of hoge druk de wielkasten reinigen. Gevoelige plekken zijn bijvoorbeeld de hoeken van de wielkasten, het gehele subframe (mn voor bij de veerpoten, achter bij de veerpoten en dwarsbalk), de langsliggers (ook inwendig behandelen), de holle carosseriedelen bij de achterbumper, de velsnaden (mn de achterklep), de kriksteunen, alle leidingen, de accuplaat, de binnenzijde van de dorpels (lastig door alle schotten) en zo zijn er nog wel wat plekken die bij een kritisch oog wel opvallen. Je komt dan niet bij de plaatsen van de carosserie die erg verstopt zitten (bijv omdat er meerdere delen op elkaar zitten) maar bij een echte tectylbeurt is het ook maar de vraag of alles gedekt wordt.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 november 2010 10:48 PM
  [ # 22 ]
freek schreef:

) maar bij een echte tectylbeurt is het ook maar de vraag of alles gedekt wordt.

Daar heb je het dus al. Je komt nooit overal tussen met welk tectyl merk dan ook.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 november 2010 10:48 PM
  [ # 23 ]
garagestmarien schreef:

Het gaat vooralsnog maar om één seizoen. Daarvan rot echt die hele auto niet weg. Natuurlijk is bescherming beter, maar na het winterseizoen is die auto nog erg goed te redden.

Als net zo’n winter hebt als afgelopen jaar ben je mooi aan de beurt….

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 november 2010 10:53 PM
  [ # 24 ]

Tjonge, wat ben jij negatief zeg.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 november 2010 11:41 PM
  [ # 25 ]

Geen enkele auto rot in een jaar weg. Het aller belangrijkste is dat die auto zo af en toe gebruikt word. Gewoon, om te ventileren, om warm te worden en misschien zelfs op te drogen. Houd die auto verder goed schoon. Was hem regelmatig bij de wasplaats met een hogedrukreiniger en vergeet dan vooral de bodem en wielkasten niet. Daarna gewoon een stukje rijden en de auto weer wegzetten. Doe je dat 2x per maand of zo dan gaat het heus niet zo snel dat ie na 1 winter met stoffer en blik kan worden opgeveegd.

We moeten elkaar ook niet gaan lopen gekmaken natuurlijk. Hele volksstammen laten hun auto’s buiten staan en rijden er weinig mee. Ja, stilzetten in een garage is beter. Maar niet iedereen heeft een garage. En niet iedereen kan een garage betalen. Dus.
Mijn Sm staat binnen, wat een mazzel. Het andere deel van het wagenpark heeft ALTIJD buiten gestaan. Weer of geen weer, pekel of geen pekel. Zelfs mijn GS stond én staat buiten. Niets mis mee, gewoon bijhouden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 03 november 2010 11:42 PM
  [ # 26 ]

Zo te zien is is de GS het referentiekader van citro-power Laughing
Afgelopen winter was natuurlijk wel heftig en de ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Maar ik vraag me af of roestvorming door zoutgebruik op gemiddeld toch maar enkele dagen per jaar erger is dan door op veel dagen optredende condensvorming, gewoon bij stilstand maar in alle hoeken en gaten.
Overigens: nat wegzetten in een niet ventilerende garagebox is weer slechter dan lekker buiten laten staan

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 november 2010 11:43 PM
  [ # 27 ]
citro-power schreef:

We leven hier in Nederland en niet in la France.

In Frankrijk kennen ze geen pekel? haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 november 2010 12:28 AM
  [ # 28 ]

Helemaal eens met Freek: bij de dhz of halfords een paar fijne spuitbussen op de kop tikken en de meest gevoeilige plekken inspuiten. Van de winter niet rijden als ‘t niet nodig is (maar dat was je toch al niet van plan) en direct de onderkant en wielkasten afspuiten als het dooit. Zo gauw je weer over maandelijks salaris beschikt (laten we er nou gewoon eens van uit gaan dat dat binnen een paar maanden weer zo is) breng je de CX alsnog weg. Geen man overboord, toch?

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 november 2010 10:02 AM
  [ # 29 ]
waterman schreef:

Geen enkele auto rot in een jaar weg. Het aller belangrijkste is dat die auto zo af en toe gebruikt word. Gewoon, om te ventileren, om warm te worden en misschien zelfs op te drogen. Houd die auto verder goed schoon. Was hem regelmatig bij de wasplaats met een hogedrukreiniger en vergeet dan vooral de bodem en wielkasten niet. Daarna gewoon een stukje rijden en de auto weer wegzetten. Doe je dat 2x per maand of zo dan gaat het heus niet zo snel dat ie na 1 winter met stoffer en blik kan worden opgeveegd.

We moeten elkaar ook niet gaan lopen gekmaken natuurlijk. Hele volksstammen laten hun auto’s buiten staan en rijden er weinig mee. Ja, stilzetten in een garage is beter. Maar niet iedereen heeft een garage. En niet iedereen kan een garage betalen. Dus.
Mijn Sm staat binnen, wat een mazzel. Het andere deel van het wagenpark heeft ALTIJD buiten gestaan. Weer of geen weer, pekel of geen pekel. Zelfs mijn GS stond én staat buiten. Niets mis mee, gewoon bijhouden.

dit is waar, ik ga nu de 2de winter in met mijn ongetectyleerde cx 22trs als je de wagen elke week goed afspuit en de kritieke plaatsen in het oog houdt komt het allemaal wel goed hoor. door zelf de onderkant behandelen kan al veel ellende vermijden…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 04 november 2010 02:13 PM
  [ # 30 ]
waterman schreef:
citro-power schreef:

We leven hier in Nederland en niet in la France.

In Frankrijk kennen ze geen pekel? haha

Toch niet in de mate van hier.

Klinkt misschien negatief, dat klopt. Maar ik heb verschillende Citroen’s die ondanks een goede tectyl behandeling (o.a.dinitrol) en goede zorg van de eigenaar na 2 winters doorrijden er wel heel wat anders uitzagen als voor die tijd.
En dat blijf ik zonde vinden als het niet hoeft.

En nu is het natuurlijk wel even wat anders dat als je de auto zoals de TS aangeeft niet veel gebruikt dan als je hem dagelijks gebruikt maar toch.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook