Heb het forum al afgezocht maar niets gevonden dat met mijn probleem overeen komt.
Als de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is dan voel je opwarmende lucht uit de ventilatieroosters komen.
Deze lucht is warmer naargelang de oplopende koelwatertemperatuur, ingestelde temperatuur bv 24 graden. Tot daar alles normaal.
Eenmaal de koelwatertemperatuur op 90 graden, komt kort erna enkel lauwe tot koude lucht uit de ventilatie.
Indien de auto functie van de console aan staat dan valt die ook terug op de laagste blaasstand.
Als je dan manueel de aanjager hoger zet dan blaast die harder maar lucht blijft lauw/koud.
Je krijgt pas verandering in warmte als je instelt op 28graden of hoger en dan is het heet zoals bij
normaal functionerende verwarming. Maar zet je op 27 dan terug koud/lauw. Staat de airco aan dan is het heet
vanaf de stand 27 graden en eronder koud/lauw!!!!
Is ook wel een verschil in warmte links/rechts in auto, links warmer…
- Heb naar sensor in dak gekeken, niet verstopt en ventilatortje draait.
- Regeling klep warme/koude lucht werkt, hoor je draaien en als je met temp speelt bij opwarmen motor
verandert de temp aan de ventilatieroosters effectief.
- Motortemperatuur blijft bij rijden op 90 staan.
- Voldoende koelwater in systeem.
- Van winter verleden jaar werken instellingen lucht gezicht / gezicht ontwaseming / gezicht voeten niet
meer, maar dit had geen invloed op de werking van de verwarming.
- Autodiagnose module knippert niet
Waar moet ik verder nog naar kijken…
- Klep regeling stroming lucht boven onder ?
- Defect in module besturing ?
Een bevriend garagist kijkt ernaar, werk er zelf niet aan.
Citroën XM bouwjaar 2000/10 2.1TD
Kan iemand mij helpen…
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik zou de boel eens uitlezen, het lijkt mij in de regeling te zitten.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
MIjn handbediende verwarming doet precies t zelfde truukje. Ik verdenk zelf de servo of het bedieningspaneel
Ouwe mopperkont