C4P: emissiestoring, luchtklep, sensor, gloeibougie en druklager
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 07 november 2010 12:11 AM

Ik maak er maar een nieuw topic van. wat een drama…  angry sinds 10 maanden rijd ik met een emissiestoring (af en toe ‘storing emissiesysteem’ en een oplichtend kraantje op het dashboard). de vakgarage vond het een storing in de gloeibougie huh , waarmee ik wel door kon rijden. later kwam het steeds vaker voor cool mad . Nieuwe tests leverden ook een lekkage aan de inlaat-luchtklep op nonsense en een defecte waterdruksensor idiot . En tijdens de beurt werd een lekkage aan het druklager (van de koppeling) gezien Confused . die zou het niet lang meer houden bom. en de rekening zou naar schatting 2200 Eu worden clap . Genoeg, wel… Mijn C4P met EB6V is drie jaar oud en heeft 90.000 gereden.
Op mijn gesputter over de kosten (ik was ooit een maand te laat om de verlengde garantie af te spreken-altijd doen!) bood de garage aan om CitroenNL te bellen. Uit coulance kreeg ik 900 Eu terug van hen.

Deze week is de auto 3 dagen weg geweest sleepy want de klus is erg ingewikkeld. 4 nieuwe gloeibougies, een nieuw luchtklepsysteem, een nieuwe druksensor, een nieuwe volledige koppeling… de rekening moet nog komen maar ze doet het weer prima! gooi hulde aan garage B te Assen maar wat zijn die auto’s toch duur.

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook