Hallo,
de titel spreekt voor zich: ik heb een autoradio (Medion) dewelke goed presteert in mijn Xsara Picasso.
Deze verving ik door een Kenwood en deze onthoudt de geprogrammeerde frequenties niet en start bij het starten van de auto op in de “standby modus”.
Beide radio’s zitten via een ISO-fiche en hebben identiek dezelfde aangesloten kabels. Wat kan er fout zijn? Het probleem moet dus liggen tussen de radio en de ISO-fiche als ik het goed heb?
Toeval of niet maar sedert dat deze radio geinstalleerd werd krijg ik foutmeldingen zoals “storing motor sturing” en problemen met een uitgeschakelde ESP. De eerst foutcode blijft erop staan nadat ik de radio eerst uitgehaald heb en ook nadat de eerste radio opnieuw ingestoken werd.
Iemand een idee wat er dient te gebeuren?
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Dat de radio de voorgeprogrammeerde frequenties niet onthoudt duidt op een verkeerd aangesloten voeding. Normaliter zijn er twee voedingskabels, eentje permanent op de accu om de voorgeprogrammeerde instelling te bewaren en eentje op het contact waarmee de radio eigenlijk speelt. Kennelijk zitten hier wat zaken verkeerd om. Kijk eens op de website of handleiding van Kenwood en anders terug er mee naar de leverancier.
C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.
Sinds september 2008
Hartelijk dank voor uw reactie!
Inderdaad, ik had zowel de rode als gele draad uitgemeten en de waarden lagen gelijk maar na het verwisselen bleek wel degelijk dat daar het probleem lag.
Ondertussen dus opgelost.
Aan iedereen die een soortgelijk probleem heeft: probeer even de gele en rode draad te verwisselen vooraleer naar de garage te rijden.
Dit draadje mag dus dicht… grtz en nogmaals bedankt!
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89