hallo mensen,
Even een update en misschien nog wat vraagjes
Eindelijk was het twee weken geleden lekker weer, goed genoeg in ieder geval om met een slechte rug op de grond te liggen.
Eerste stap was de voortrein, alle rubbers en andere rammels vervangen, mede dank dit forum op blote knieeen, was het allemaal vrij snel voor elkaar al kom je natuurlijk tijdens het sleutelen van alles weer tegen, rotules veering, niet aan gedacht bij het bestellen, en zo zijn/waren er wel meer dingen. soufflettes de direction nog bestellen en als dan toch de rotules van het stuur er af moeten daar ook maar meteen nieuwe opzetten.
Verder wat massa problemen op de achterverlichting opgelost, schoonmaken dus, en alles werkt.
5 nieuwe bollen, ik heb er maar vijf , natuurlijk bleken de remblokken achter volledig te zijn verdwenen, maar op de sloper waar ik al meer van af heb gesnoept zat het hele systeem nog, vier remklauwen met blokken , schijven als nieuw alles meegenomen voor 40 euro… de sloper is nu wel kaal, tot mijn spijt waren er twee man bezig het blok er uit te lepelen,
oh well, mn blok is goed. Naar mijn idee ben ik niet ver meer van de keuring af technisch gezien.
Nu een paar vraagjes, achter remmen ontluchten… hoogste stand dan pompen om te purgen ?
de kleur van de lhm in het vat is nl goed de kleur wat er in eerste instantie uit de remnippel achter komt beduidend minder…kon het gister nog niet doen daar ik alleen was.
Bij het terug drukken vd remcylinders kwam er uit de kant vd vulnippel wel lhm uit de vulnippel, bij het terugdrukken van de achterste niet met de nippel open, erg vreemd vond ik dat is dat normaal? ik zou zeggen dat het ook dan uit de leiding zou moeten komen..toch?
Verder heb ik een zwart leren interieur klaar staan, voorstoelen elec verstelbaar, de stoelen die er nu inzitten zijn dat niet, iemand die dit al eens gedaan heeft, en evt tips aanwijzingen, evt alternatieven om dit aan te sluiten ik neem niet aan dat dit kabelsgewijs voorbereid is?
Mijn dank is grooten dit forum is TOP
groeten
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
remmen kun je alleen ontluchten hoor. Stukje hout tussen stoel en rempedaal waardoor er druk op staat. Het is logisch dat je eerst troep eruit krijgt en naarmate het langer stroomt de boel schoner word.
Ok dat ga ik zo proberen. Ik dacht echt dat er gepompt moest worden…
thanks!
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
zorg er even voro dat voor je gaat ontluchten cq doorspoelen van de remleidingen, dat er ruimschoots voldoende LHM in het reservoir zit. Dat een doorzichtig leidinkje handig is wist je waarschijnlijk al.
Totaal aantal Berichten: 10362
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ga er niet onder liggen als je de ontluchting opendraait!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Ga er niet onder liggen als je de ontluchting opendraait!
Jan, jij hebt het over ddrukloos maken neem ik aan ? dan is idd onder de auto liggen niet de beste plek.
Ik doel echter op het ontluchten van de remmen waar hij even mee zat.
wimb schreef:En als je toch bezig gaat, vervang dan meteen de ‘scharnieren’ van de stabilisatorstang. Dat zijn 2 rubberkragen die in hetzelfde aluminium huis zitten.
Als ik kijk naar de onderdelenlijst lijkt het alsof het genoemde scharnier een (1) geheel is, maar dat moet dan 2 delen zijn?
Dus 2 rubberkragen voor iedere kant, links en rechts?
En wat bedoel je met ‘hetzelfde aluminium huis’? Wat zit er dan nog meer in dat huis? Ik kan echt niet wijs worden uit de schets in de onderdelen lijst
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Het is inderdaad 1 geheel, maar je hebt er 2 nodig. Een voor links en 1 voor rechts.
In dat aluminium blok ligt ook de achterkant van de draagarm.
Wim,
Disciplus Simplex
Ik ben nog niet aan de remmen ontluchten toegekomen. Als het goed is komt er straks iemand die veel in ds-en heeft gedaan, dan kijken we er samen naar.
iemand nog ideeen voor de andere vraag die ik stelde over het omzetten van het interieur?vooral mbt tot de electra dan ??
greetnings all
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
GOMPY , cool , dat werkte supergoed
remmen werken prima nu, kwam behoorlijk wat drap vrij pas dicht toen er mooie groene lhm uit kwam, happy happy joy joy.
nu nog stuurhuishoezen vervangen en volgende week naar de keuring, als het mee zit, nog even de distributieriem nakijken of zien te achterhalen wanneer het voor het laatst gedaan is…. you never know..
interieur vraag blijft staan??? anyone????
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Totaal aantal Berichten: 10362
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
gompy58 schreef:jantje1948 schreef:Ga er niet onder liggen als je de ontluchting opendraait!
Jan, jij hebt het over ddrukloos maken neem ik aan ? dan is idd onder de auto liggen niet de beste plek.
Ik doel echter op het ontluchten van de remmen waar hij even mee zat.
Worden de achterremmen bij een xm dan niet dooe de achtervering gevoed?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Jawel.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 10362
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan zaktie toch als je de ontluchtschroef opendraait? Vandaar mijn advies.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Klopt, en volgens mij zijn jij en Gomp het gewoon met elkaar eens. Alleen zet Gomp de ontlastschroef niet open bij het ontluchten van de remmen, en daar reageerde hij op. Ik laat hem trouwens ook dicht.
Volg je hart, gebruik je hoofd.