4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
project D12
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3246
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 14 april 2011 08:59 AM
  [ # 46 ]
le sud schreef:

interieur vraag blijft staan??? anyone????

Niet helemaal een antwoord.
Als er geen kabelboom ligt zul je zelf wat moeten maken maar dat is niet zo moeilijk: je hebt alleen 12V nodig. Maar neem dan wel een draad in je middenconsole die geschakeld wordt door het contact. In de schakelaars in de stoelen zitten namelijk lampjes. En als je een draad neemt waar constant +12 Volt op staat (zoals de aansteker) zullen je lampjes altijd branden en raakt je accu leeg.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
le sud
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 09-11-2010

Gepost: 14 april 2011 10:58 AM
  [ # 47 ]

Ok, ik had het tweede stuk met de stekker wel een aardig eind losgemaakt en afgeknipt in de sloper,
dus had wel een idee, maar ja daar liepen zoveel kabels meer dan in de mijne Smile
op zoek dus naar 12V. Ga ik doen. Bij evt aftakken nog kabels die ik absoluut niet moet nemen?
Er zit trouwens onder naast de armsteun een bakje, toen ik die er uit wipte kwam ik een kaal aansluitblokje tegen, wit met ik geloof 4 pinnetjes, ik zal eens meten wat daar op staat, een idee trouwens wat het is?

Nog een vraagje, de inhoud van de versnellingsbak?  1.8 liter? ik ga m zo verversen, maar met de
rubbers vervangen was er al wat over de grond gelopen, dus de hoeveelheid die eruit gaat komen komt
niet meer overeen met de hoeveelheid die r in moet. 

Wim en allen, wederom bedankt!

1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 14 april 2011 11:46 AM
  [ # 48 ]

ik dacht 2 liter net als bij een benzine versie

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 april 2011 12:03 PM
  [ # 49 ]

Inderdaad, 2 liter, ook voor de 2.1 D.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 14 april 2011 12:59 PM
  [ # 50 ]

Auto vlak zetten en vullen bij het bijvulgas aan de zijkant van de bak tot het er weer uitloopt, niet klakkeloos 1,8 of 2,0 erin gieten want er blijft altijd wel wat achter in de bak. Als er teveel inzit perst hij het alsnog via je keerringen er weer uit. opzich niet héél ernstig maar wel smerig.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
le sud
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 09-11-2010

Gepost: 14 april 2011 02:34 PM
  [ # 51 ]

Smile tot aan het gaatje, done!
De vraag had eigenlijk ook meer betrekking op het feit of ik wel genoeg olie had gekocht….
dichtsbijzijnde winkel is bijna 40km aller retour…

1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !

Profiel  
 
le sud
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 09-11-2010

Gepost: 26 april 2011 02:23 PM
  [ # 52 ]

Wat ik nou weer heb, non de jus,
Veerbollen achter blijken comfort bollen te zijn, nu vond ik tijdens de testrit het comfort ver te zoeken !
T leek wel een skippy bal!
Nu vraag ik me af of ik mijn geld en arbeid over de balk heb ge.. of dat het misschien mogelijk is ze op
hogere druk bij te laten vullen?

En anders, jammer, maar dan moeten er toch echt andere komen.
Dus voor iedereen zonder kangaroo fettish, comfortbollen zuigen! Maar dat wisten jullie waarschijnlijk allemaal al wel.
Ik ook dus, nu. Sad

groeten

:edit:
o ja en welke moet ik dan wel hebben??? welke druk moet er op staan, want bij bv oscaro weer keus te over….
ik word gek.

1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 26 april 2011 02:30 PM
  [ # 53 ]

Zo te lezen is dee XM met de comfortbollen te stug. Het is mogelijk de bollen met een hogere druk te laten vullen tot max 20% extra. De vering wordt iets zachter van, maar of dat voldoende is om het comfort te verbeteren…???

Ik hou het op originele Citroën bollen Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 26 april 2011 02:30 PM
  [ # 54 ]

Je moet gewoon de juiste bollen monteren. De zgn comfort bollen (my ass) hebben verkeerde dempers.

Wacht even. Als de comfort bollen volgens specifikatie zijn dat laten ze de auto heerlijk deinen - wat men heerlijk noemt - maar je kunt voor nare verrassingen komen te staan. Als deze bollen dan geen swingend comfort leveren dan zijn ze leeg of de derde bol is ook niet meer zo jofel of de stugheidsregelaar functioneert niet. Of een combinatie van een en ander!

Nog een keer wijzigen Wink
Een XM die vele jaren heeft stil gestaan zal niet veel stikstof meer hebben in de bollen. Zo goedkoop mogelijk moet het, dat begrijp ik, maar die bejaarde bollen vullen zou ik niet aanraden. XM rijden zoals het hoort: nieuwe, originele bollen is het enige juiste alternatief.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
le sud
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 09-11-2010

Gepost: 26 april 2011 03:23 PM
  [ # 55 ]

De stugheids regelaar??? Ik zou niet weten wat het is of waar die zit.
Dit zijn nieuwe bollen trouwens. alle vijf zijn ze nieuw, volgens mij heb ik een verkeerd vinkje gezet
tijdens het bestellen, dom dom dom, voor werkt alles prima.
Ik bestel nog wel andere eind van de week, sh*t wat een drama, heb ik weer, dacht echt dat ik klaar was.

thanks !

1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 26 april 2011 03:40 PM
  [ # 56 ]

De stugheidsregelaars zijn de hydractiveregelaars/blokken, ongeveer in het midden in de buurt van de voor- en achteras een hydractiveblok met daarop een hydractivebol. Waneer de veercomputer de vering op soepel zet, dan veert de xm op 6 bollen, zet de veercomputer de vering op stug dan veert de xm op 4 bollen die op de veerpoten zitten en zijn de hydractivebollen uitgeschakeld.

Dit geld natuurlijk voor hydractive vering, als dit een Nederlandse serie1 (Y3) betreft zit hydractive standaard erop Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 april 2011 07:27 PM
  [ # 57 ]

Blijft de veering niet op sportstand staan?

Profiel  
 
le sud
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 09-11-2010

Gepost: 26 april 2011 07:34 PM
  [ # 58 ]

nope een echte franse uit een schuur, geen hydractive,  codemine Y3AE, orga 5142 als orga tenminste het nummer is wat in de deur staat D12 2.1 geen turbo, 03 1991
:shame:, dat ik het niet weet.
5 bollen zitten er op, meer niet.

is er anders iemand die op oscaro.com kan kijken en me kan zeggen welke ik bestellen moet er zijn geloof ik drie opties in no hydractive
1 daarvan is comfortbollen, blijven er twee over, maar die verschillen geloof ik nogal in druk.

Mijn dank is uiteraard weer GROOT

Groeten

1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 26 april 2011 08:31 PM
  [ # 59 ]

Dit is informatie van Citroën zelf:

De typen met de veer en pijltje afbeelding geeft hydractive versie aan, dus jij moet naar de bollen kijken zonder dat tekentje.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 27 april 2011 05:02 AM
  [ # 60 ]

is er anders iemand die op oscaro.com kan kijken en me kan zeggen welke ik bestellen moet

Ik heb op de Franse site gekeken.
Je moet dus niet die comfort bollen hebben.
Wat je wel hebben moet zijn 70 bar bollen voor de vooras en 40 bar bollen voor de achteras. Respektievelijk nummers 0027 en 0028 als je LIZARTE bollen kiest.
Deze cijfers komen overeen met die gegeven door Citroen in hun documentatie.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook