Een cx gti turbo 1 van mij heeft last van stoten tijdens het rijden. Hij loopt stationair gewoon goed, en als je optrekt ook, tot bij een bepaalde snelheid. Als je dan gas loslaat en bijgeeft gaat het weer even goed. Zou dit een ontstekingsprobeem kunnen zijn? Wat vinden jullie?

























Totaal aantal Berichten: 6174
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Vervuild brandstoffilter? Is een erg onderschat vervangingsonderdeel…












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
heb ik gehad met de SM. Er was een draadboom van de injectie kaal. Als je optrok werd de draad van de aarde losgetrokken. Bij stabiel rijden lag de draad op de aarde te knetteren. = inhouden..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Even de onzin er uit gehaald, kan de vraagsteller weer serieus bejegend worden.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Sorry zal het niet meer doen maar kon het gewoon even niet laten.
Zelf lijkt mij het toch geen brandstof probleem omdat ze met optrekken Dus veel vraag naar branstof er geen last van heeft.
Zelf zit ik meer aan een te laag toerental te denken bij een te hoge snelheid (net als een te hoge versnelling als je 20 rijdt)
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

























Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Zoiets heb ik ook gehad bij mijn tussentype Turbo. In de draadbundel naar de bobines zitten in het gedeelte wat onder het reservewiel door loopt een aantal aders met een koperen klemmetje bij elkaar geknepen. Dat lag bij mij vrijwel doormidden. Rommel daar maar eens wat aan de draadbundel bij draaiende motor.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Brandstof, lucht of ontsteking…
Brandstof: filter, vervuilde injectoren, luchtmassameter die niet goed meer werkt
Lucht: valse lucht - slangklem los of barst in een slang
Ontsteking: bobines, bougiekables, bougies
‘T is maar een greep.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ik denk elektronica. Lucht doet ze het ten allen tijd raar. Brandstof is het altijd op hetzelfde moment, dus ook een structureel probleem en niet wisselend in toerental o.i.d. en elektronica kan soms wel soms niet zijn.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Het is heel duidelijk enorm stoten, dus even wegvallen van injectie of ontsteking(zo lijkt het). Ik heb doordat het zo vroeg donker is nog niet goed kunnen kijken.
Van de week had ik hier een turbo staan met een soort gelijk probleem,bleek dat er rafels zaten aan de uiteinde van de gaskabel ter hoogte van de gasklep.De rafels bleven hangen achter het halve maantje van de gasklep.Misschien een oorzaak!!
Ik denk dat ik dat wel zou voelen aan het pedaal. mij lijkt het een electrische kwestie omdat het zo abrupt gebeurt. Goed doorrijden lukt niet. Eigenlijk kun je er zo niet mee rijden.
Gelukkig heb ik een turbo 1 er naast staan, dus onderdelen uitwisselen is een optie. Hield het maar eens op met regenen….
Het was even droog, dus snel het een en ander geprobeerd. tot nu toe zonder resultaat.
Wat me opviel was dat de gele draden op de foto hieronder warm waren. Ook het relais voor de injectie (de blauwe?) was warm.
Als ik de gele kabels losneem bij de steker dan loopt de motor gewoon door. Wie weet waarvoor ze dienen/ naar toe gaan?
Bij de lmm zat een steker niet goed vast dus dacht ik eerst dat dit de oorzaak was, maar helaas.
Hij loopt zoals gezegd prima, ook het optrekken gaat eerst goed, tot hij bij ongeveer 2500 toeren komt. Dan begint hij hevig te stoten.











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dit kan mogelijk ook nog hikken veroorzaken (deze tip komt van een niet-forumlid)
Ik ken het nederlandse woord even niet, de throttle valve switch
Dat is de gaskleppositieschakelaar?
Weet niemand waar de gele kabels voor zijn/ naar toe gaan?


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Begin eerst even eenvoudig en kijk of hij nergens lucht lekt. Daarna verder met de electronica. Een luchtlek dat opengaat zodra de turbo positieve druk gaat maken geeft precies de klachten die jij omschrijft.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Bogaard en Lucas, dit heb ik nagekeken. Het blijkt inderdaad in het verleden voor storingen gezorgd te hebben omdat het gerepareerd was.
Inmiddels heb ik alle contacten bekeken en in orde bevonden. Van mijn andere turbo heb ik de lmm “geleend” om uit te proberen. Aangezien ik slecht een klein stukje heb kunnen rijden kan ik nog geen conclusie trekken. Maar het lijkt goed te zijn.
Afwachten dus.
S.P: Ja, heb ik ook aan gedacht, maar schijnt slechts zelden voor te komen.
Er lag een slang van de turbo naar de lmm zo ongeveer los tegen de turbo aan, daarvan leek het in eerste instantie ook al opgelost te zijn. Tevens dus een contact verbogen van de steker aan de lmm, weer dacht ik; dit is hem.
Nu dus eerst even aanzien wat de andere lmm doet.