Hallo,
nooit eerder hier gepost omdat ik nooit in een van de betreffende types rijd, tot gisteravond. Lelystad-Delft in mijn vaders’ C15. Fijn bakkie dat wel, maar toen ik in delft was moest ik even wat af geven en liet de auto in de straat staan met alarmlichten (30 sec)
Vanaf dat moment deden de knipperlichten het niet meer, en de alarmlichten alleen nog heel snel, en bij ingedrukt houden van de knop. Dat maakt het rijden lastig en gevaarlijk..
Iemand een idee waar ik het zoeken moet? zekering, schakeling of iet héél anders?
Ik moet morgen weer terug en verheug me nu al om in het donker en de regen met een lampje de oorzaak op te zoeken…
Groet
Yke
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik verdenk de schakelaar van de alarmlichten.
OK, bedankt voor de reactie,
Kan ik dat op een redelijk makkelijke manier omzeilen om de knippers weer aan het werk te krijgen of is een nieuwe schakelaar de enige optie? (kweenie of ik dat voor die tijd nog voor elkaar krijg)
groet
Yke
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
misschien de schakelaar intern even reinigen met contactspray? Waarschijnlijk een tijd nooit gebruikt en nu blijft ie ietwat hangen oid? Ik heb het eens gehad met de cxgti. Daar was de alarmknop helemaal groen van binnen en weigerden de richtingaanwijzers ook. Maakte kennelijk op een of andere manier deel uit van het circuit. Andere unit en het probleem was weg.
Of even flink aantal keren indrukken om het schoon te krabben van binnen.
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Waarschuwingslichtschakelaar is altijd deel van het circuit. In mijn Granada is die schakelaar ook stuk. Met een stuk snoer heb ik twee contactjes in de stekker met elkaar verbonden en het werkte weer. Dat moet bij een C15 ook kunnen, maar vraag me zo niet welke contacten je verbinden moet. De schakelaar van een BX of ZX, AX, 205, 106 of 309 past ook, alleen niet altijd in het dash, maar wel aan de stekker.