4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Contactslot problemen
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 november 2010 01:04 PM
  [ # 46 ]
bogaard77 schreef:

Het nieuwe slot heeft wel klappen gehad zoals bevroren en dan met slotontdooier erin doordraaien…

Had je hem onder water geparkeerd? Laughing

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 november 2010 02:29 PM
  [ # 47 ]

gezien de lekkage leek dat er wel op…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 november 2010 04:06 PM
  [ # 48 ]
Marten schreef:
bogaard77 schreef:

....Chyparse heeft meestal prima spullen. Of je krijgt een nieuw onderdeel.

Eens.
Die gasten steken hun nek uit en soms gaat er wat mis. Niet zo gek.
Problemen met producten lossen ze altijd op.

Jij werkt bij Chyparse begrijp ik?

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 november 2010 04:18 PM
  [ # 49 ]
Marten schreef:

Problemen met producten lossen ze altijd op.

Sorry, hoeveel problemen met producten van hun heb je gehad? heb je 10 jaar lang stuurhuizen onder garantie moeten vervangen? Nee zeker…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 15 november 2010 07:30 PM
  [ # 50 ]

Heren,

Volgens mij dwalen we af van het onderwerp confused

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 november 2010 07:59 PM
  [ # 51 ]

Inderdaad: Time to go Back on topic!

Citroen!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 16 november 2010 02:02 PM
  [ # 52 ]
bogaard77 schreef:

Mijn slot is stuk gegaan inhet mechanische slot deel. Niet het elektrische. Ik laat mn startstroom wel door een relais lopen en niet door het slot.

Als je ook je koplampen nog relais schakelt ben je elektrisch klaar.

Daar zeg je zo wat; vooral als er in het verleden allerlei verbruikers bijgeklust zijn in een DS, zoals mistlampen, ruitondooiers, dashboard ventilators. Zijn die aangeloten zonder schakelrelais dan wil het contact echt wel te heet worden. Dat lees je in de (slechte) ervaringen niet. Dat is nou de pest met contacten: als er eenmaal een contactweerstand optreedt, zorgt de hitte dat die weerstnd steeds groter wordt. Begin van het einde. Mijn lichtschakelaar is zo eens gesmolten op weg naar de alpen, dus een extra relais kan geen kwaad, staat al op lijstje…...

@bogaard77 (bouwjaar ‘77?): geen enkele DS schakelt toch de startmotorstroom (tot 600A!) met het contact? Altijd een relais tussen; op de accu of op de startmotor.

Ik las in een eerder topic dat mechanishe problemen ook kunnen ontstaan door (te) zware sleutelbossen die aan de contactsleutel in het slot bungelen.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 16 november 2010 02:08 PM
  [ # 53 ]

Dat van die sleutelbossen heb ik ook al eens gehoord; de sleutel gaat dan ” uitgangen” naar de bestuurder toe, waardoor het slot ook ” lam” wordt. Simpele oplossing: geen sleutelhangers of dikke sleutelbossen aan je contactsleutel. Wat ik laatst ook hoorde; sleutel eerst helemaal goed erin en dan pas draaien, dit alles met een beetje beleid doen scheelt een hoop ellende. Maar zo is het met alles eigenlijk bij een oude auto…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 november 2010 02:17 PM
  [ # 54 ]

En zo kun je een nieuwe auto ook oud laten worden…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 16 november 2010 02:35 PM
  [ # 55 ]

...of een oude nog ouder Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 november 2010 02:58 PM
  [ # 56 ]

Net even bij chyparse geweest met mn kapotte slot. Ja vervelend. Hier is een nieuwe!!
Prima service dus weer.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 november 2010 03:18 PM
  [ # 57 ]
camemBert schreef:

@bogaard77 (bouwjaar ‘77?): geen enkele DS schakelt toch de startmotorstroom (tot 600A!) met het contact? Altijd een relais tussen; op de accu of op de startmotor.

Ik bedoel de stroom om het relais van de startmotor aan te zetten. De solenoid zeg maar. Die trekt ook aardig stroom.

Mijn bouwjaar is btw 66…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 17 november 2010 12:20 AM
  [ # 58 ]
bogaard77 schreef:

Net even bij chyparse geweest met mn kapotte slot. Ja vervelend. Hier is een nieuwe!!
Prima service dus weer.

Dat zeg ik,

Marten schreef:

.....Problemen met producten lossen ze altijd op.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 november 2010 12:34 AM
  [ # 59 ]

Dat is wel mooi, maar zoals eerder vermeld door waterman weet Chyparse van de problemen met het contactslot en raadt aan om een relais te plaatsen. En het vervangen van het contactslot is niet bepaald een groot genoegen. Een gratis relais er bij en een duidelijk schema zou nog veel leuker zijn en helemaal geweldig zou het zijn als het ter plekke zou worden gemonteerd terwijl jij geniet van een overheerlijke kop koffie.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 november 2010 12:43 AM
  [ # 60 ]
bogaard77 schreef:
camemBert schreef:

@bogaard77 (bouwjaar ‘77?): geen enkele DS schakelt toch de startmotorstroom (tot 600A!) met het contact? Altijd een relais tussen; op de accu of op de startmotor.

Ik bedoel de stroom om het relais van de startmotor aan te zetten. De solenoid zeg maar. Die trekt ook aardig stroom.

Mijn bouwjaar is btw 66…

Wat betekent 77 dan??

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook