Dacht dat we weer ontopic zouden gaan,maar de mensen raken er niet over uitgepraat blijkbaar.Nogmaals misschien een apart draadje vlgs.mij is daar behoefte aan.





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Marten schreef:bogaard77 schreef:Net even bij chyparse geweest met mn kapotte slot. Ja vervelend. Hier is een nieuwe!!
Prima service dus weer.Dat zeg ik,
Marten schreef:.....Problemen met producten lossen ze altijd op.
Maar het kost je wel weer uren werk…
edit: ik had Han zijn post nog niet gelezen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het lijkt logisch dat als een onderdeel kapot gaat (in garantie) dat íe dan gratis wordt vervangen. Bij veel ondernemingen hebben ze echter in de voorwaarden en condities staan dat er voor alles wat in de garantie periode kapot gaat een vervanging geleverd wordt. Dit houd vaak in dat het onderdeel opnieuw geleverd wordt maar niet vervangen. Ik zeg niet dat het logisch is maar zo werkt het vaak wel. Voordat we gaan lopen mopperen moeten we eerst de leveringsvoorwaarden en condities lezen. Zeker weten dat bijna niemand dat ooit doet…...........
Een goedbedrijf kan natuurlijk uit coulanse wel een stuk tegemoet komen.
Om nog even off topic door te gaan:
Chyparse gebeld. Ik krijg een nwe ( na 1,5 jr dus buiten de garantie periode !). Ze hebben inmiddels een nwe charge contactsloten die beter zou zijn.
Kortom hulde voor de service!
Laten we blij zijn dat er leveranciers zijn die hun best doen om deze onderdelen nieuw te verkrijgen. Als er dan iets is met de kwaliteit, zijn ze zo blijkt erg soepel met de service.
Dat het mij tijd kost om te de en monteren, hoort bij deze hobby ( en ik vind sleutelen erg leuk).
Overigens jullie ook dank om mij te motiveren om voor garantie te gaan, ik had uit mij zelf al geaccepteerd dat ik na 1,5 jr gewoon pech had en dus zonder dit forum Chyparse niet eens benaderd.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Precies. Ik kreeg na 5,5 jaar !! ook gewoon een nieuwe.
Ik vervang een slot in 1,5 uur.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nog even verslag van hoe het verder afgelopen is met de contactslot problemen.
Na een kapot nieuw contactslot ontvangen te hebben wachtte ik op een vervanger (ook nieuw).
De vervanger bleek ook niet goed te zijn. Ik heb hem niet eens ingebouwd. Hij werkte welliswaar electrisch, maar een van de contactpennen achterop zat min of meer los. Ik had er geen vertrouwen in en heb de sloten terug gestuurd.
Citroworld maakte er overigens geen probleem van. Prima service.
Intussen heb ik van een combinatie van het electrisch gedeelte van mn oude contactslot en het mechanisch gedeelte van een andere er eentje samengesteld.
Op de gereviseerde sloten zit een nagemaakt electrisch gedeelte. Ik weet niet in hoeverre het mechanisch slot gedeelte gereviseerd is. Maar het electrisch gedeelte laat in ieder geval te wensen over als het om kwaliteit gaat.
Ik hoop dat er in de toekomst een betere imitatie beschikbaar is.
Bij mij wilde vandaag de contactsleutel helemaal niet meer in het contactslot.
Analyse: eerste palletje, dat zoals alle palletjes door een veertje omhooggedrukt wordt en dat vervolgens door de contactsleutel naar beneden gedrukt wordt, gaat scheef staan, waardoor het de sleutel blokkeert.
Nu mijn vraag (ik durf na al deze ellende gelezen te hebben, een origineel contactslot dat verder uitstekend functioneert, helemaal niet te vervangen door die ‘nieuwerwetse troep’ ) :
Kan ik dat eerste palletje eruit krijgen zonder het hele slot uit te bouwen?
Ik zou denken dat ik het met een naald verder naar boven moet kunnen duwen, waardoor het helemaal uit zijn schacht komt. En daarna wilde ik dan het veertje ook nog eruit halen met een pincet of zo.
Dan heeft het slot een palletje minder, maar dat deert verder toch niet. Gestolen zal de DS met een palletje minder niet zo snel worden.
Iemand dit al eens gedaan of geprobeerd of is dit geen goed idee?
Graag jullie mening.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gaat wel maar daarna komt palletje 2 enz.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Gaat wel maar daarna komt palletje 2 enz.
Klopt, maar palletje 2 en zo voort doen het kennelijk nog prima, alleen die eerste, die zoals ik lees het meeste te lijden heeft door een zware sleutelbos, kan ik die echt gewoon ingebouwd verwijderen met een spits tangetje? Dan ben ik namelijk snel klaar. ALs ik probeer hem eruit te trekken en dat lukt niet, dan ben ik namelijk echt aan de beurt en moet er zo’n nieuw slot in, waar in dit topic zo over wordt geklaagd.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die nieuwe sloten doen het redelijk. Echter een goed origineel is beter! Je kan dat palletje er idd uittrekken in situ.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Oké, bedankt, ga ik morgen proberen. Ik zal het resultaat posten op dit geweldige forum (Ik heb de hele vakantie honderden topics met groot plezier gelezen en vind het jammer dat menigeen die een probleem heeft, raad vraagt, die ook krijgt, maar vervolgens niet terugkoppelt of het gelukt is…. )












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jullie maken dit forum! Ga zo door!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
UPDATE:
Het is inderdaad gelukt: Met een naald twee palletjes eruitgewipt: 1 zilverkleurig dat in de sleutelinkeping valt(en dat dus scheef stond) en één bronzen. Mijn contactslot heeft nu weliswaar één palletje minder, maar de sleutel gaat er weer gewoon in. En verder functioneert het allemaal zoals het hoort.
Bedankt Bogaard77!












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dan toch maar weer even een nieuwe vraag m.b.t. contactslotproblemen. Betreft een ID20 uit ‘71 - eens in de zoveel tijd draai ik het contactslot om en gebeurt er…. niets Ik omzeil dat dan door de knop onder de accupool te gebruiken, maar het gebeurt uiteaard altijd op momenten dat het niet uitkomt. Los daarvan ben ik benieuwd naar wat de reden kan zijn? Voor zover ik weet heb ik og altijd het orginele contactslot, dus als ik dit kan blijven gebruiken, gezien de vele verhalen over “nieuw materiaal” is me dat een lief ding waard. Iemand een tip?
Savoir Vivre!