Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Door al het gesleutel dat ik lees op het forum ben ik ook maar eens gaan rommelen vandaag.
Vanmorgen begonnen met het stinkvrij krijgen van de tankvlotter.
Dat begon hoopvol, maar eindigde nogal treurig
Bij het terugplaatsen van het tankvlotterelement besloot het drijvertje alvast te gaan zwemmen voordat het complete ding door het gat was gefriemeld
Ik had nog wel een complete vlotter liggen, maar dan van een eenvoudige visa zonder reserve-lampje, geen probleem, die er maar in gehangen totdat de “nieuwe” tank eronder gaat.
Nu ligt dus het drijvertje IN de tank en tikt tegen de tank bij remmen en zo…
Geen man overboord dus.
Next;
Toerenteller bleef werkeloos in zijn hoekje liggen.
Na weer wat gewriemel had ik de teller eruit en compleet uit elkaar gebouwd.
Later bleek dat het contactstripje dat op de toerenteller contact moet maken geen contact maakte omdat het printplaatje verbogen was.
Remedie;
Met de soldeerbout en wat vers soldeertin de aansluitingen wat opdikken zodat het stripje weer pakt/klemt.
PRESTO, het werkt weer, ben heel benieuwd wat madame aan toeren maakt morgen.
Al met al een heel waardevol klusje!
Daarna weer eens in Duitsland geweest om te tanken, redelijk goedkope superplus vergeleken met NL;
Nederland 1,95.9/liter
Duitsland 1,74.9/liter
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
super plus ? rijdt ie daar beter op
ik tank gewoon euro95
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ik rijd ook gewoon op 95. Beetje lood erbij en klaar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
is dat noodzakelijk dan ? ik voeg er nix aan toe aan loodvervangers rijdt prima ?
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, het toevoegen van lood of andere meuk is absoluut NIET noodzakelijk. De motoren zijn namelijk af-fabriek van snoeiharde klepzittingen en geleiders voorzien. Daarom doen en deden ze het ook zo super op LPG. Motoren met 3 ton op LPG waren geen uitzondering. Houd lekker je geld in je zak en verspil het niet aan kansloze toevoegingen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
da,s mooi gaan ik het ook niet proberen
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik rij al jaren op 98, schrijft de fabriek immers voor.
Ook kieper ik er uit gewoonte loodvervanger door, baat het niet schaadt het niet hè?
De visa`s zijn ook altijd zuiniger gebleken op 98RON
Ik rij eigenlijk nooit meer naar DLD voor benzine, puur omdat ik nooit extra voor ga rijden.
Toevallig moest ik vandaag even op mijn werk zijn, op 2 km van de grens en toen maar even de grens overgewipt.
Heb overigens maar 22 liter moeten tanken.
Verbruik 1 op 14,5 bij regelmatig stadsgebruik
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Zuinig die wagentjes. Is de 1.4 dan zuiniger dan de 1.1 en de 0.7?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik heb een verrassend lichte rechtervoet, laten we dat even voorop stellen.
Met onze 1100 én caravan (450KG Eriba Puck) reed ik 1 op 16 op de lange baan
(met “mijn” 110PK Maxi MB sprinter L3H2 =extra lang & middenhoog rij ik 1 op 10 waar anderen 1 op 8.5 rijden)
Mijn eerste visaatje 11E reed 1 op 20 bij 100 km/h
Het normverbruik van de 1400 ontloopt de 1100 niet heel veel, scheelt uit mijn hoofd een halve liter /100km
Een tweepittertje moet zuinig zijn als je gewoon kalmpjes aan 90-100 rijdt, 1 op 17-18 moet zeker lukken.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maurice van Mourik schreef:Ook kieper ik er uit gewoonte loodvervanger door, baat het niet schaadt het niet hè?
Het schaad wel. Het geeft namelijk een ranzige afzetting op de klepstelen, zittingen en geleiders. Nogmaals: het hoeft er niet in en die rotzooi doet meer kwaad dan goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Oooh, dan wordt het anders.
Zijn er geen loodvervangers die dat niet doen eigenlijk?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dirruk53 schreef:Millers Octaan Booster.. (duur maar goed)
Maar da’s geen echte loodvervanger. En, een visa motor heeft geen loodvervanger nodig…....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Miller heeft ook wel loodvervanger meen ik
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik zal het voorlopig eens achterwege laten.
Nu geeft de TRS slechts af en toe één pingeltje bij stevig accellereren , wat volgens mij te wijten is aan de klepspeling.
Ik had ergens nog een oud tankje met 98MLV staan, heb ik mengsmering voor de brommer van gemaakt, maar de brommer begon er een beetje van te dieselen (rammelen, kloppen), misschien toch echt rotzooi
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Aspen, da’s toch voor de kettingzaag
Zit het net even te lezen, het lijkt wel indrukwekkend die benzine
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist