Hallo,
Mijn 22trs loopt niet meer zo goed als ie deed.
Hij start prima. Als ie warm is loopt ie top stationair en rijdt ie prima.
Zijn eigenlijk drie problemen die ik heb:
1) Na een koude start gaat ie na zeg 2 minuten veel te hard stationair lopen. Na 15 minuten is dat weg.
2) Als de motor koud loopt erg onregelmatig met rijden etc, dat is opeens gekomen, liep altijd prima.
3) Bij warme motor, als je rijd en je trapt de koppeling in, blijft de motor voor een paar seconden op 2000tmp hangen.
Nu heb ik zelf het idee dat de stationair regelklep niet goed meer werkt. Ik bedoel die hevel die wordt aangestuurd door vacuum slangen.
Vraag: Klopt het dat je met warme motor, als je gas geeft dat die hevel wordt aangetrokken?? Daardoor blijft het gas “hangen”
Iemand tips of truuks??
Bedankt!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Klinkt meer als een vacuumlekje ergens…al gecontroleerd?
Die klep die jij bedoeld is de gasvertraging, een NOx reducerende oplossing als ineens het gas losgelaten wordt: de klep houdt dan de gasklep nog een stukje open, zodat er nog lucht kan worden aangezogen…
Meer kleppen heb je niet op je carburateur, dus kijk eens goed naar een vacuumlek ergens.
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Met een airco heb je nog een klep die het stationair toerental verhoogt als de airco aanslaat. Ik denk dat de TS deze bedoelt.