Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Hallo allemaal,
Ik ben afgelopen zondag naar een CX 20 uit 1983 wezen kijken. Ik heb met de man een deal gemaakt, dat ik na een aanbetaling (die ik inmiddels heb gedaan) de auto op kan halen en ‘m even ergens omhoog kan wippen. Mocht het oordeel positief genoeg zijn, dan boek ik het resterende bedrag over. Mocht de auto er toch te slecht uitzien, dan kan ik de auto weer terugbrengen. Dus!
Ik ga de auto waarschijnlijk zondag ophalen op een ambulance en zal het forum (uiteraard) verblijden met wat foto’s en wellicht zelfs een youtubeje
Vandaar alvast mijn eerste vraagje: ervaringen met een CX op een ambulance! Ik heb geloof ik ergens gelezen dat niet iedere gemiddelde ambulance geschikt is voor een CX. Deze CX rijdt gewoon en komt snel omhoog, dus ik kan haar gewoon de ambulance oprijden. Ik hoor het allemaal graag en zal alle vragen/mededelingen/tranen delen in dit draadje
Hier alvast een afbeeldinkje van madame:
Way out in the water, see it swimming.

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een rijdende CX kun je kwijt op elke ambulance die lang genoeg is hoor Niels. Het is pas een probleem als ze op hun buik liggen.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Is het een origineel Nederlandse? Volgens het kenteken wel lijkt me, maar die zijblinkertjes op die plaats doen me haast aan een Belgische oorsprong denken. Enig idee over de historie van deze dame?

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zou mooi zijn als ze een beetje roestvrij is want ik vind het een geweldige auto in juiste kleur en éénvoud
succes
groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik heb zelf ook het vermoeden dat deze origineel NL is. De verkoper wist het ook bijna zeker. Maar hóe weet je het 100% zeker? Gezien het kenteken (KB-50-XP) en de bijbehorende kenteken check, lijkt het mij dat deze auto inderdaad van Hollandse origine is.

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ah tnx Graddus! Dan weet ik dat Dus 400 x 180 is prima?

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
garagestmarien schreef:Is het een origineel Nederlandse? Volgens het kenteken wel lijkt me, maar die zijblinkertjes op die plaats doen me haast aan een Belgische oorsprong denken. Enig idee over de historie van deze dame?
Niet vergeten dat je ook in NL gewoon van opzij zichtbare knipperlichten diende te hebben wanneer je een aanhangwagen wilde trekken.

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Ik heb zo uit het blote hoofd niet de wielbasis van een CX paraat, maar op vier meter moet ie wel kunnen staan ja.

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
graddus schreef:garagestmarien schreef:Is het een origineel Nederlandse? Volgens het kenteken wel lijkt me, maar die zijblinkertjes op die plaats doen me haast aan een Belgische oorsprong denken. Enig idee over de historie van deze dame?
Niet vergeten dat je ook in NL gewoon van opzij zichtbare knipperlichten diende te hebben wanneer je een aanhangwagen wilde trekken.
En er zít een trekhaak achter, dus dat zou inderdaad de verklaring kunnen zijn!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat is die 400? Als dat van trekhaak tot achterkant is, dan is het te kort. Die auto is zowat vijf meter lang.

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Aanghangwagens worden nooit op die manier gemeten Wendela, altijd de bakmaat, dat zou jij toch moeten weten

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Nou, ik gok (maar zeker weten doe ik het niet) dat het het oprijgedeelte is. Ik ga het eens uitzoeken… Goede tip trouwens Je zou goed met je mond vol tanden staan
Edit: graddus, je bent snel

- BX 1.9 TURD, de Euro
graddus schreef:Aanghangwagens worden nooit op die manier gemeten Wendela, altijd de bakmaat, dat zou jij toch moeten weten
Nee, wist ik niet. Ik werk niet met aanhangers. Niet voor achter B..

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hé Niels gefeliciteerd met je aanwinst (al zal dat moeten blijken, als ze goed is natuurlijk).
Maar tis een Douvrin, dus motorisch kan het al nooit veel problemen geven!
Nog wel even iets zeikerigs weer van mijn kant: denk je erom dat het voertuig dat de aanhanger gaat trekken zwaar genoeg is en ook daadwerkelijk dat gewicht mag trekken?
Laatst ook een gevalletje meegemaakt waarbij dit niet het geval was: Pliesie plukte de auto van de weg en de auto moest dus écht ter plekke afgeladen worden en noodgedwongen een nachtje slapen op een parkeerplaats langs de A27 vol vage gasten. ‘s Nachts is dus nog even geprobeerd de auto open te breken met een koevoet, wat gelukkig mislukt was, maar toch….
Oh ja en van het boetegeld kun je ongeveer al het las- en opknapwerk laten doen dat je van plan was dus kijk daar ff heel goed mee uit! Ze zijn echt ongenadig in die dingen en het zal ze een rotzorg zijn wat er met de auto gebeurt.
Einde van deze waarschuwing en voor de rest: let op de brug even heel goed op alle dingen die al eerder in het Nelis-zoekt-een-Prestige-draadje zijn genoemd hè?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Mooi man,
eindelijk bijna een CX, leuke kleur maar staat al wel lang stil aan de RDW site te zien 1999, de banden zullen dus wel uitgedroogd zijn en let op het rubbere leidingwerk zoals brandstof leidingen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Er komt een échte expert kijken En ik weet ‘t van de trekauto, ooit geleerd bij mijn BE rijbewijs. Ben nu bezig om een 4x4 Honda van de vader van m’n zwager mee te krijgen, die mag rond de 2 ton trekken geloof ik. Deze CX weegt net geen 1300 (het precieze gewicht ben ik even kwijt), dus dat moet goed komen. Tnx in ieder geval voor je advies