























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Niels, doe je dit nou alleen voor de aankoopinspectie? Dan kan toch ook zonder brug op locatie?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Mijn persoonlijke CX kenner ( ) heeft wel ‘ns aangegeven dat je een CX echt alleen goed kunt bekijken op een brug. En ik wil de beste man nu ook niet op z’n knietjes in de blubber neerzetten naast een oude rode CX
Zonder gekheid: het lijkt mij toch wel makkelijk zo’n brug, dan kun je tenminste echt overal bij: alles bekijken en alles voelen. Of zijn de meningen hier over verdeeld? Dan hou ik mij uiteraard aanbevolen!
Thanks !
Way out in the water, see it swimming.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Inderdaad, een echt grondige (aankoop)keuring dient op een hefbrug te gebeuren. En dan wielen eraf, speling voelen, roest spotten, hoezen, leidingen etc. etc. Dat lukt je echt niet op de grond.
Just my two cents…
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op zondag kun je dat in N-H rustig vergeten Niels.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Dat idee had ik ook al na twee avonden Googlen
Pfff, dan wordt het een week uitstel helaas. Of zijn er ook garages ‘s nachts open??
Way out in the water, see it swimming.
Probeer het eens bij Garage Hydraulique






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, da’s slechts 100 km verderop, maar verder no problemo uiteraard.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
100 maar? Dan duw ik d’r wel
Tja, ik hoop dat ‘t zaterdag nog wat gaat worden, maar ik denk het niet. Dit in verband met tijdgebrek bij mij, verkoper + de CX kenner Druk leven… Weekje wachten dus! U hoort het vervolg!
Way out in the water, see it swimming.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nelis Infra schreef:Zonder gekheid: het lijkt mij toch wel makkelijk zo’n brug, dan kun je tenminste echt overal bij: alles bekijken en alles voelen.
Je hebt het natuurlijk wel over een auto van een paar honderd euro. Als ie hard is, is hij zijn geld waard. Moet je veel lassen, dan kan je beter op zoek naar wat anders.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
La Léo schreef:Ja, da’s slechts 100 km verderop, maar verder no problemo uiteraard.
Ach, zolang je maar 24/7 open bent, is 100km wel overkoombaar.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ree schreef:Nelis Infra schreef:Zonder gekheid: het lijkt mij toch wel makkelijk zo’n brug, dan kun je tenminste echt overal bij: alles bekijken en alles voelen.
Je hebt het natuurlijk wel over een auto van een paar honderd euro. Als ie hard is, is hij zijn geld waard. Moet je veel lassen, dan kan je beter op zoek naar wat anders.
Ja, eensch: hij kost geen zak qua aanschaf, maar hoe meer je van tevoren kunt inschatten aan te verrichten werkzaamheden, hoe beter je kunt vaststellen of deze auto het qua budget moet gaan worden. Ik neem aan dat Niels nog altijd een beperkt gevuld spaarvarken heeft, anders had hij wel direct een kant en klare Prestige automaat gekocht.
Want laswerk, oké dat “kost duur” maar veel mensen vergissen zich in zaken als lekkages
Voorbeeld: krukaskeerring is een usual suspect, zéker bij auto’s die lang stil hebben gestaan. Vervangen = motor eruit. Dito voor de koppeling, al hoef je deze laatste niet op een brug te voelen.
Of roestige HD-leidingen (moeten vervangen, anders afkeur).
Of wat dacht je van bovenste fuseekogels. Normaal ca. 1,5 uur om te vervangen, maar als een auto lang stilstaat en ze willen niet los: reken maar rustig 3 uur (per kant)
Dito voor aandrijfassen, remmen etc. etc. etc. Dat telt echt op en het zijn allemaal belangrijke dingen, meestal noodzakelijk voor APK. Naast eventueel laswerk, dat je goedbeschouwd ook alleen op een brug écht goed kunt inschatten (en dan nog… meestal ontdek je de meeste gaten tijdens het lassen.
Overigens: indien de (bodem van de) auto is ‘dichtgesmeerd’ met Bittac of een ander goedje is dit niet persé een goede zaak: daaronder kan het vrolijk zijn gaan roesten en… voordat je gaat lassen moet het eraf gehaald worden (wegens brandgevaar) en juist dit verwijderen van tectyl, kit e.d. kost mega veel extra tijd.
Dussss… beter eventjes geduld oefenen en van tevoren weten wat je aanschaft, al is het dan maar voor € 550,00 of wat je er ook voor geboden hebt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
dat brengt mij nog op een idee je kunt hem mischien ook gewoon aan laten bieden voor een APK weet je meteen wat je m oet doen en vraag je of je ff mee mag/akn kijken.
Hij zal waarschijnlijk/bijna zeker afgekeurt worden maar je weet iig dan meteen waar je aan toe bent.
edit: en volgens mij is het nog zo dat je legaal zonder APK naar het APK station mag rijden. (maar dit weet ik niet zeker)
Mark
CX 2000 pallas ‘78



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik denk dat een specialist net even iets meer ziet dan een APK keurmeester. Over het algemeen.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Er zijn toch voldoende specialisten die ook APK keurmeester zijn?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.. Niet iedere keurmeester is CX liefhebber/specialist.
In geval van aankoopkeuring zou ik liever naar een specialist gaan.