Hallo iedereen,
Ik ben vanaf deze week de trotse eigenaar van een Citroën Xsara Coupe uit 2000.
Echter zijn er wel wat kleine mankementjes en ik hoop een beetje hulp te vinden op dit forum..
Allereerst was het me opgevallen dat het wat nat was in de achterbak (in de buurt van het rechter achterlicht)
Na een nacht flink wat regen viel het me op dat er een beetje water staat aan de binnenkant van het rubber wat langzaam de bak in druipt..
Dus ik wil de rubbers maar gaan vervangen, weet iemand toevallig een website waar ik ze online kan bestellen? of kan ik het beter maar gewoon bij een garage laten doen?
Iets anders vreemds wat me opviel is dat soms als ik de deur open doe begint het instrumenten paneel te zoomen wat na 3-4 sec weer ophoud, dit doet die soms ook net voor dat ik start.. is dit normaal?
En als ik de handrem aantrek gaat het olielampje branden in plaats van het handrem lampje, ik vermoed dat het instrumenten paneel er is uitgehaald is en dat er een stekertje ofzo niet goedzit..
Die rubbers kun je alleen bij de dealer bestellen, of op de sloop zoeken.
Schrik niet, dat soort spul wat zelden verkocht word is prijzig.
Het probleem met het lampje is denk ik niet een stekker achter het paneel, daar zit maar 1 (of 2) grote stekkers met een lintkabel, dat kun je niet verkeerd aansluiten. Ik denk eerder dat je het eerder in een massa verbinding moet zoeken, of de auto laten uitlezen. Als ik me niet vergis, word e.e.a. door een computer aangestuurd, ook wel de BSI genoemd. Met de zoekfunctie vind je vast wel meer info over de BSI
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Voor je dure rubbers gaat kopen… Eerst achterbak goed droog maken, iemand achterin installeren en dan de tuinslang erop! Als het goed is, kan je dan zien waar het lekt, misschien zit het wel ergens bij een achterlicht oid.
Succes ermee in ieder geval!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
bedankt voor jullie reacties.
Ik heb bij het wassen al in de achterbak gelegen om te kijken of ik het kon zien, maar er viel niks te zien.
pas na een nacht heel hard regenen is er een beetje water te zien, altijd rechtsonder bij het rubber.
Ik kan het ook zo laten dan moet ik ‘s ochtens altijd even met een handdoek het weg vegen, als ik het een paar dagen niet doe loopt het pas echt de bak zelf in en is het tapijt een beetje nat.
Ik had van een vriend gehoord dat hij ooit rubbers voor zijn achterbak moest kopen voor 40 euro (andere auto).
Heeft iemand een idee hoeveel het ongeveer zou zijn voor een xsara?
en ik moet dus echt naar de dealer om het te bestellen begrijp ik, maar het is toch wel zelf te vervangen..of denk ik er nu te makkelijk over?
Bij mij was de kofferbak ook steeds vochtig. Dat bleken niet de rubbers te zijn, het leek langs de achterlichten te lopen, zo de kofferbak in.
Als je aan de achterkant kijkt zie je een aantal gaten, daar kwam bij mij het water naar binnen. Dat los je met nieuwe rubbers niet op.
Gewoon even achter lichten eruit halen en de lampunits (rubbers) goed schoonmaken en de carosserie van de auto goed schoon maken. Vervolgens de lamp weer terug plaatsen, goed aandrukken en tegelijk aan mooi strak aandraaien.
Als ie via de lampen lekt heb je meestal ook een aquarium in je achterlichten….
Succes ermee!
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Ik bedoelde niet dat het water in de lamp komt, maar echt langs de lampen, niet door de lampen.
Water vanaf het dak loopt komt het water door een goot tussen de rubbers en carrosserie naar beneden, langs de lamp verder naar beneden en kan zo onder de drempel van de kofferbak komen, vanaf daar gaat het door de gaten op de bodem van de kofferbak.
Trek de mat maar eens omhoog. Dan zie je dat de bodem van de kofferbak niet vlak is. Door die ribbels op de bodem sluit de opstaande rand aan de achterzijde niet goed aan. Dat zijn de openingen die ik bedoelde.