Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik ben er uit
De houder van de peilstok,zit in een wartel geklemd .
Ieder keer als je de peilstok terug steekt,krijgt deze een tik.
Met als gevolg dat deze iedere keer een stukje kan zakken.
En na 25 jaar zal dit wel 1 of 2 cm kunnen zijn
Kijk maar in onderstaande link,op 1 van de foto’s
http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120501214025?authuser=0&feat=directlink
Dit is wat ik denk.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik heb na de demontage diverse onderdelen bij CX Basis gekocht.
Nu heb ik deze nog liggen, ik weet niet meer waar deze voor zijn. Wie herkent ze?
Ook ben ik de locatie kwijt waar het typeplaatje in de motorruimte hoort, ik kan de gaatjes van de popnagels niet meer vinden… ops:
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat zijn rubbertjes voor de wieldoppen als ik mij niet vergis.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Nee, zeker weten van niet.
Ze zitten in een gaatjes, de mijne waren gaar.
Vandaar dat ik nieuwe heb gekocht.
Misschien in de wielkappen?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
dus niet in de wieldoppen?
hoe groot zijn ze dan?
vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ze zijn nog geen twee centimeter lang en ongeveer 6 mm dik.
Aan beide kanten lopen ze spits toe. Ik meen dat ze in een gaatje gedruk moesten worden zodat ze helft eruit steekt.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die dingen gaan in de gaatjes in de achterste wielkast, waar vervolgens de afdekplaat van je achterwiel weer tegenaan valt. Soort stootkussentjes dus. Ik heb ze dit jaar op Citromobile ook gekocht bij CX Basis. Nog niet geplaatst trouwens.
Serie 1 en serie 2 schijnen verschillend te zijn, ik meen me te herinneren dat ze me op Citromobile vertelden dat deze eigenlijk voor de serie 2 zijn en dat serie 1 dopjes een platte bovenkant hadden.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Jaaah! Klopt, ze zijn voor de wielkastenplaten.
Volgens mij heb ik we een gelijkend model besteld bij cx basis.
Weer wat losse onderdelen op zijn plaats. Bedankt.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ook ben ik de locatie kwijt waar het typeplaatje in de motorruimte hoort, ik kan de gaatjes van de popnagels niet meer vinden… Surprisedops:
deze zit tussen je ruitenwissersproeierreservoir,en daar waar je veerpoot onder zit
vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hallo,
Gisteren even de CX laten draaien omdat ze nu in de winterstalling staat.
De auto even naar buiten gereden, deuren open zodat het kan luchten.
Het leerinterieur verwend met leerolie, heeft nog steeds dorst!
De auto heeft 15 minuten gelopen en de fan sloeg aan, tegelijkertijd zakt het toerental dramatisch.
Het lijkt erop dat de fan zoveel stroom strekt dat ie dat stationair niet kan leveren..
Dit heeft uiteindelijk als resultaat dat de motor afslaat. Wat gaat hier mis?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gare accu?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bij stationair toerental laadt de accu niet bij .
Of een gare dynamo,of inderdaad brakke accu,
Gewoon even laten doormeten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dan moet het de accu zijn die zwak is..
Dynamo is gereviseerd, accu in trouwens eind vorig jaaf vervangen
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Meten is weten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
alle massa kabels in orde??
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)