bogaard77 schreef:In de oudste typen zit er een soort extra deksel op de filterunit.
Dat is inderdaad het groene deksel op de filterunit, links op de foto.
De zwarte ring valt mooi in de rand van het reservoir. Ik ben dus op zoek naar een gaaf exemplaar groen deksel.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Toit plat schreef:bogaard77 schreef:In de oudste typen zit er een soort extra deksel op de filterunit.
Dat is inderdaad het groene deksel op de filterunit, links op de foto.
De zwarte ring valt mooi in de rand van het reservoir. Ik ben dus op zoek naar een gaaf exemplaar groen deksel.
Ik ook
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Deze week een compleet “nieuwe” gebruikte lhm filterreservoir op de kop getikt.
Na een grondige schoonmaakbeurt kwam het er zo uit zoals op de foto.
Wat me opviel was dat er om het vlottertje een metalen buisje zit, en in het reservoir lag op de bodem een zwart rond kunstofschijfje.
Even naar de onderdelenboer geweest voor drie slangenklemmen met elk een ander diameter…
Morgen misschien het spul weer inbouwen, dan weer verder met het olieniveaumeter project
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Zo! Het nieuwe lhm vat met de filters zit er in.
De lhm uit het oude vat was nog vers, dus deze heb ik na filtratie er weer in gegoten.
De 5 slangen op het filter aangesloten, de laatste 3 met nieuwe slangenklemmen vast gezet.
Hier ben ik nog niet zo tevreden mee..de oude hadden een sardientjesblikje sluiting en namen minder ruimte in.
Zijn deze nog te krijgen?
Ik heb ook nog een motorkapbekleding liggen, maar ik ben de plugjes kwijt.
In een oude motorkap stak nog een plug, is dit de goede?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Dennenboom clip OEM:14592389 - 20 stuks
Deze lijken er wel op, er staan alleen geen maten bij…
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kan de link niet openen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Komt van de Winparts site.
Dennenboom clip OEM:14592389 - 20 stuks
Productnummer: 0351952
Fabrikantcode: 65.B1094-04
Dennenboom clip OEM:14592389 - 20 stuks…
Lees meer
€ 9,58
€ 7,67
Incl. BTW -20%
Direct leverbaar
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon effe bellen.
Ik zou ze in ieder geval met een zo groot mogelijke kop nemen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Na een wintestop merk ik dat de CX weinig puf heeft tijdens het rijden.
Ze heeft bedroevend weinig vermogen tijdens het optrekken
Dit euvel komt bovenop het onregelmatig lopen.
Ik heb de compressiedruk laten meten, hieruit kwamen de volgende waarden:
6/ 5,5/ 4,5/ 4 bar.
Veel te laag dus.
De minimale waarde moet boven de 8 bar zitten en op lpg mag de compressie nog hoger hoger liggen.
Wat betreft het onregelmatig lopen is het al voor een groot deel verholpen door een nieuw setje bougiekabels em bougies.
Nu zoeken naar mogelijke oplossingen voor de lage compressie.
Wie heeft suggesties?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eerst even de kleppen stellen. Daarna warm draaien en opnieuw de compressie meten met warme motor, bougies er uit en de gasklep helemaal open.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De kleppen zijn vorig jaar gesteld, hierna niet veel meer mee gereden.
Nu nogmaals gecheckt en o.k. bevonden.
@Wateman: wat bedoel je met “gasklep helemaal open”?
Er zit onderling ook veel verschil in compressiedruk, kan dit ook veroorzaakt worden door een verkeerde kleppenafstelling?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gaspedaal helemaal naar beneden. Max lucht toelaten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
tuurlijk kan de lage compressie veroorzaakt worden door de klepspeling.
ook de onderlinge verschillen.
dat eerst goed zetten.
als het dan nog niet ok is olie op de zuigers.
dan wel goed: zuigerveren.
anders kleppen of seals
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Als hij goed rijdend weggezet is zal het geen versleten motor zijn. Weet je zeker dat je de gasklep open hebt gehad bij het testen?
Goed nieuws!
De compressiedruk is voor een tweede keer gemeten met een andere meter.
Deze geeft een gemiddelde druk van rond de 9 bar op alle cilinders!
Als de druk altijd al zo was geweest dan blijft de vraag waarom de CX zo traag optrok…
De monteur wou ook nog een motorreiniger gebruiken, hij dacht dat de zuigerveren vast zaten.
Nu weet ik nog niet of hij dit middel uberhaubt heeft gebruikt en daardoor de compressiedruk is verbeterd.
Blij met de goede compressiedruk ga ik begin volgende week meer duidelijkheid vragen.
Tot zo ver!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976