Vandaag een luchtfilter gescoord.
Er zat een kunststof exemplaar in, het blijkt dat er origineel een metalen luchtfilter moet.
Voordeel is dat deze ook een langere levensduur heeft. Het filter ziet er prachtig uit! Jammer dat je hem straks niet meer ziet
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
waar heb jij dit luchtfilter gescoord?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Die heb ik gescoord bij TrèsBeau.
Het is een origineel luchtfilter voor een 2400, later nog gebruikt voor de GTI heb ik begrepen.
Hierna zijn deze vervangen door het kunststofmandje met luchtfilterfoam.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Het horror scenario kan weer in de kast!
Bleek dat het probleem met slecht lopen tweeledig was…
1. matige ontsteking, bougiekabels en bougies vervangen (plus nieuw luchtfilter)
2. LPG verdamper, nieuwe verdamper laten monteren.
nèt op tijd voor ons geplande weekend naar Nord pas de Calais. Afgelopen weeekend ruim 1000 km. gereden. Op de heenweg in Eindhoven de verdamper na het inlopen opnieuw laten afstellen. Deze moeten blijkbaar ook “inlopen” Verder geen problemen meer mee gehad.
Kan ik me weer storten op de vacuumklep tussen de kachel en oliepeil niveaumeter
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 10356
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij van Orsouw?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Bij van Orsouw?
Bij Reprofair, vlak bij een Citroen garagebedrijf
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
zoals eerder vermeld was ik al twee projecten gestart,
1. plaatsen van vacuumkleppen tussen de kacheslangen
2. vacuumgestuurde oliepeilmeter werkend maken.
Nu kan ik jullie melden dat beide afgevinkt kunnen worden van mijn to do lijst.
1. het plaatsen van de kachelkleppen is eigenlijk zeer eenvoudig. wanneer de schuif op ‘koud’ wordt gezet ontstaat er een vaccum. deze gaat richting het kachelhuis meen ik. Dit vacuum heb ik gebruikt om de kleppen aan te sturen tussen de beide kachelslangen. Dus schuif op ‘koud’ is kleppen in de slang dicht waardoor er geen stroom van warm water naar de kachel kan lekken. Voorheen kwam er altijd nog verwarmde lucht wanneer de schuif op ‘koud” stond.
2. oliepeilmeter, in de motorruimte heb ik de vacuumslangen vernieuwd, deze waren gaar. Het metertje zelf heb ik uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en gevuld met LHM. Het afstelbalgje ik hard geworden waardoor ik de fijnafstelling met de schroef niet kon gebruiken. Ik heb dus gekeken naar het oliepeil en met meer/minder LHM het overeenkomend niveau verkregen. Nadat de motor is uitgeschakeld druk je nu op de knop, waarna de LHM in het peilglaasje het niveau aangeeft.
volgende klus, velgen laten poedercoaten.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Mooi zo’n meter!
Ik vind het beiden wel mooi opgelost! Die vaccuummeter ga ik ook nog een keer proberen te repareren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dankje Nielsje.
het oliepeilmetertje is een kwestie van nieuwe vacuumslangen, reservoir met juiste hoeveelheid lhm vullen (wanneer deze geheel schoon is gemaakt)
de slangen op de juiste aansluiting positie achter de knop aansluiten (bij mij zijn de slangetjes vrij kort zodat je op moet passen dat ze bij montage van het dashboard er niet afgetrokken worden. Kortom de moeite waard en erg leuk om te zien dat het werkt! Succes er mee.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 11783
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De CX van Toit plat is beroemd: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225397/P60/#1910745
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja, mooi!
edit: normale zin—> Waar heb je dat laten doen? Ik zoek nog een goed adres voor een nette prijs.
Welke bandjes gaan eronder?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb bij mij in de buurt (Oldenzaal) een bedrijf gevonden die veel velgen e.d. poedercoaten.
Voor 200 euro hebben ze de oude velgen gestraald, in de epoxyprimer gezet en gepoedercoat.
Mijn huidige Michelins zijn nog goed, dus deze gaan er weer onder
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Dat gaat er zeker weer strak uitzien!