Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kan je nog een verschil noemen.
De ventilatoren van alle turbo-uitvoeringen, dus ook de diesels, zitten gemonteerd in één groot kunststof frame met plaats voor beide ventilatoren.
Dit frame hangt in de neus, nog vòòr de radiateur.
En dus niet vast aan de radiateur.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Klopt, de rechtse koelvin komt uit een frame met twee koelmotoren.
Dit leek me wel een quick fix maar het frame heeft bevestigingspunten op andere plaatsen.
Dat gaat hem dus niet worden…
Ik ga de gereviseerde serie2 koelventilatoren plaatsen (hebben dezelfde frames)
Hierna ga ik de originele nog reviseren.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En dan heb je ze ook nog met een andere oneven verdeling.
Net of er 1 Fin van af is gebroken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Je bedoelt dit ding?
Ik vind het maar een raar apparaat.
Lijkt mij dat dit een pulserend effect kan hebben?
Ach ja, Citroën..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het idee/ reden wie er achter schuld.
Misschien was de reden wel onbalans,in de zin van we krijgen het echt niet goed dan maar totale onbalans
Of dit voorkwam totale onbalans.
Whwmhz
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De reden is minder resonantie. Bij gelijke afstanden heb je daar meer kans op.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nu heb ik beide motoren gereviseerd en wil ik even proefdraaien.
Ik meen dat het aansluiten + en - niet uit maakt, maar ik wil het toch even op het forum gooien.
Waarschijnlijk zal de draairichting anders om zijn wanneer je de draden opmdenslahebben accu verkeerd om aansluit.
Origineel zit er op de draden een “mannetje” en “vrouwtje” , wat is gebruikelijk wat + en - is?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Toit plat schreef:Nu heb ik beide motoren gereviseerd en wil ik even proefdraaien.
Ik meen dat het aansluiten + en - niet uit maakt, maar ik wil het toch even op het forum gooien.
Waarschijnlijk zal de draairichting anders om zijn wanneer je de draden opmdenslahebben accu verkeerd om aansluit.
Inderdaad, draden omdraaien en de motor draait z’n draairichting om.
Kan gewoon.
Origineel zit er op de draden een “mannetje” en “vrouwtje” , wat is gebruikelijk wat + en - is?
Beredenerend: Je wil nooit dat een signaal of voedingsdraad ‘open’ kan liggen en tegen het chassis kan aankomen, dan kan je kortsluiting krijgen. Derhalve zou ik aan de signaal kant, vanaf de auto, een vrouwtje monteren. Het mannetje van de voeding zet je dan aan de ventilator kant. Bij de afgaande kant van de ventilator monteer je de stekkers andersom, zodat je niet de ventilator verkeerd kan aansluiten, en zodat bij eventueel losraken, het mannetje direct aan massa zit en ook zo geen kortsluiting kan veroorzaken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nielsje schreef:
Inderdaad, draden omdraaien en de motor draait z’n draairichting om.
Kan gewoon.
De schoepen van een ventilator hebben een bepaalde vorm. Als hij andersom draait, zal dat waarschijnlijk geen kwaad kunnen, maar je wilt toch koele lucht naar binnen blazen en geen warme lucht uit de motorruimte (proberen te) trekken?
Ha Kees,
zoals ik het lees, heeft de TS zijn motoren gereviseerd, en wil hij proefdraaien.
Voor het proefdraaien van de motor maakt het niets uit of ze nou linksom, of rechtsom draaien.
Uiteraard in combinatie met de fans, wil je de koele lucht de motor in blazen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
jantje1948 schreef:De reden is minder resonantie. Bij gelijke afstanden heb je daar meer kans op.
Jan bedankt !
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Bedankt voor de heldere uitleg. Weer wat geleerd!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Vandaag de motortjes aan de accu getest.
Wat lopen de weer mooi en stil!!!
Wanneer ze nu aanstaan en blijven draaien horen mensen het twee straten verder niet meer.
Na het testen heb ik de motoren in het frame geschroefd en de ventilatoren er op gezet.
Montage weer van onder af (onderlangs bij de bumper) de bovenste boutjes moet je volledig op gevoel er op proberen te draaien.
Wat een drama plekken om bij te kunnen!
Morgen misschien nog even terug om de stekkertjes te verbinden en de draden netjes weer vastzetten.
Volgende week kan ik mijn tapijt ophalen voor het bekleden van de kofferbak, ik kon naar mijn gevoel niet de juiste bekleding vinden bij autobekleders.
Ben bij toeval uit gekomen bij de Carpetright. Hier heb ik een goede match gevonden.
Hierover de volgende keer meer
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Mijn Prestige (‘77) had ook die luidruchtige ventilatoren, ik heb deze eind jaren ‘90 ook vervangen door de nieuwere exemplaren.
Ik meen mij te herinneren dat de ventilator die op de condensator van de airco komt er niet op paste.
Hier heb ik een stukje uit het ventilatorframe moeten zagen om het geheel te kunnen monteren.
Het was een hele verademing die “nieuwe” ventilatoren quasi geluidsloos, geen vreemde blikken meer van voorbijgangers als de ventilatoren aangaan of als de airco inschakelt.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Gisteren het tapijt ophaald, hiermee ga ik de kofferruimte bekleden. Dus de vloer en de zijdelen.
Ik heb er ook dik vilt bij gehaald om het tapijt wat meer body te geven, en zal iets meer geluidswerend zijn.
Binnenkort aan de slag met nieuwe klus!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976