Ik heb heel de kofferruimte, leuning van de achterbank, wielkasten en onderkant van hoedeplank bekleed met 3 mm antidreunmatten. Daarop dan de nieuwe tapijten.
Klinkt nu als een brandkast die kofferruimte! JE hoort het verchil goed op “kasseibaan” zoals we dat in Vlaanderen kennen!
Citroen CX Prestige Millésime 1976
Ik ben er gisteren achtergekomen dat de CX niet loopt op benzine.
Omdat ik meestal op LPG rijdt was het me dat niet opgevallen.
Ik heb de benzineleiding IN van de carburateur afgetrokken en gestart…er kwam geen benzine uit
Hierna de leiding bovenop de benzinepomp losgetrokken en gestart..ook geen drup benzine.
Wat kan dit zijn?
Welke stappen kan ik verder nemen om het probleem op te lossen?
Mocht het de benzinepomp zijn, is deze te repareren?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Heb je nog wel benzine? is mij vroeger ook eens overkomen. Ik blies toen in de benzineslang (vanuit de motorruimte) en bij de vulopening luisterde een maat van mij of hij het hoorde bubbelen, het antwoord was PFFFFFT, leeg dus. Na nieuwe benzine er in gedaan te hebben werkte alle weer. ops:
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het kan zijn dat je nog een oude benzine pomp hebt (van metaal)
Die hebben na tig jaar nog wel eens de nijging om niet meer aan te zuigen.
Of je tank staat droog ( of filter verstopt) of je pomp doet het niet.
Als je een nieuwe besteld bestel er dan twee, ( ik heb er ook nog eentje nodig terzijne tijd.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Er zit nog een metalen brandstofpomp op het blok, waarschijnlijk de originele. Zou het nog garantie zijn?
Ik ga eerst eens kijken of ik het hoor bubbelen in de tank is ik blaas in de slang bij de pomp.
Er zit nu 15 liter benzine in. Hierna benzine rechtstreeks laten aanzuigen door de pomp via een flesje.
Heb ook al gekeken op internet, ik vind alleen een Valeo met een kunststof kop. Op Ali expres staat een metalen exemplaar, ik weet alleen niet of deze de juiste is..
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
ik heb deze ook gevonden:
http://dutch.alibaba.com/product-tp/citroen-c35-cx-2-0-2-2-2-4-fuel-pump-50003018253.html
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
er staat dat ze 10000 stuk per maand kunnen leveren.
maar wil je niet liever een hele?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Egbert je moet die met dat plastic hebbe
Dacht iets van 4 tientjes.
Moet ik um anders effe bestellen moet er toch nog eentje zelf hebben.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja, die met een plastic kop heb ik ook langs zien komen van Valeo.
Ik ben nog op een adres gekomen met N.O.S. onderdelen, ga dit nog even afwachten.
Hou je op de hoogte!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
ebay vind je nog best vaak stalen benzine pompen, marktplaats ook.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hetzelfde grapje had de BMW van m’n vader laatst toen-ie uit de stalling kwam. Bleek een poreuze benzineslang te zijn: die tussen de nylon (of whatever soort kunststof het is) brandstofleiding en de pomp. Daar zoog de pomp lucht op. Misschien is vervanging van dergelijke slangen nog een ideetje voordat je de pomp vervangt?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dankjewel voor de tips!
@Nielsje: ik heb gisteren al een mail gestuurd naar jou eerste link. De pomp van ebay is volgens de tevens niet geschikt voor mijn bouwjaar/ type..
@Pennylane: ik ga de slangen in de motorruimte vervangen, kan het daar niet meer aan liggen.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Oh, sorry! Ik had inderdaad het nummer niet gecontroleerd.
Ik heb thuis een QH pomp liggen, kan vanavond het nummer wel even opzoeken als je wil.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zo! De kofferbak bekleding is zo goed als klaar.
De rand aan de voorkant wil ik nog af laten werken.
Ik had eerst het idee om de zijpanelen ook te laten bekleden.
Helaas is het me niet gelukt om plakvilt in een zelfde kleur te vinden.
Nu ik het resultaat zie kan ik hier ook wel aan wennen.
Vandaag de benzineleidingen allemaal preventief vervangen, sommige waren aan het uiteinde verdroogd.
Wat me op viel was dat de benzine aanvoer en retourslangen en op de benzinepomp niet met slangenklemmen vast zat!
Ik heb dit toch maar wel gedaan. Wanneer ik op de aanvoerslang blaas hoor ik het bubbelen in de tank, dus dat is goed.
Nu verder kijken waar het nog meer aan kan liggen.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976