Oorzaak kortsluiting is gevonden.
De gele massa draad (no.4) was afkomstig van luchthoorn.
Alles werkt nu weer dwz. dat er nu even een andere relais op zit. Ik heb mijn reserve ook opgeblazen…
In deze opstelling doet de claxon het niet maar de luchthoorn wel.
Blijft mijn vraag staan of je het zo kunt schakelen dat of de claxon, of de luchthoorn geluid maakt.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Ja hoor, dat kan wel.
Maar waarom zou je dat willen? Volgens mij hoort het toch zo dat je bij volledig ingedrukte schakelaar je beide lawaaiapparaten hoort.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Persoonlijk vindt ik het geen gehoor wanneer je de de luchthoorn aan hebt, dat er z’on piep claxon doorheen krijst.
Je geeft aan dat het mogelijk is om ze apart van elkaar te bedienen.
Moet je dat gebruik maken van het rustcontact (claxon) en maakcontact (luchthoorn), 87 en 87A?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Zodra ik deze week tijd heb wil ik wel eens poging doen een schema uit te tekenen.
Maar, je hebt over een piep claxon: kan het zijn dat je stadsclaxon dan gewoon niet fris is?
De mijn ‘piept’ niet echt.
(dit vraagt natuurlijk om een filmpje )
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maak er wel eentje voor je eind van de week kun je um wel ophalen dan is wel klaar.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Top!
Leuk en leerzaam projectje voor me.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Deze week was het zo mooi droog en koud weer dat ik de verleiding niet kon weerstaan om lekker een rit met de CX te maken!
Dit jaar is de Prestige 40 jaar geworden en hoeft dus niet meer geschorst te worden.. Het lijkt me ook beter om de auto niet al te lang stil te laten staan. Dus lekker een rit van 80 km. door Twente gemaakt.
Nu kon ik met dit koude weer de kachel goed gebruiken, deze doet het goed.
Echter blaast er uit de ronde openingen aan de zijde van de deuren vrolijk koude lucht!?
Is dit normaal? Moet ik een ventilatieschuif dichtzetten of is er een andere verklaring?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gaat het klepje wel dicht….?
Als je er aan draaid,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik kan de de twee halve plaatjes in de ronde ventilatieopeningen aan de raamkant wel dicht draaien.
Maar dat is het gevolg verhelpen, niet de oorzaak.
Is het normaal dan dat er enkel warme lucht uit de middenconsole komt? Het lijkt me eerder een verkeerde aansluiting van de buizen of misschien een klep die niet dicht gaat…
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat staat er in het instructieboekje?
Van mijn eerste CX (serie 1) kan ik mij vaag heugen dat er alleen onverwarmde lucht uit komen kan.
Correct me if I’m wrong.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bij de twee ventilatie openingen bij de portieren kun je de lucht zelf mengen.
Hier komt een buis met warme lucht en koude lucht deze kun je mengen doormiddel van het knopje onder de opening.
Maar als er overal alleen maar warme lucht uit komt dan zit er in de middenconsole iets niet goed.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja! Helemaal vergeten dat daar onder nog een wieltje zit.
Ik heb nog niet vaak met koud weer gereden. Volgende keer zal ik eens proberen.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Ik wil graag een smeernippel aanbrengen bij de achterste draagarmlagers ADALS.
Ze zijn nu nog goed, dus voorkomen is beter dan…
Wie heeft dit al eens gedaan en waar kun je ze het best aanbrengen?
Een plaatje zou al enorm helpen!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Je moet nu geld gaan betalen voor Photobucket, zoek nu een alternatief.
https://photos.app.goo.gl/iD2ubEd7MPAhGxE93
Kijken of Google foto’s makkelijk werkt…
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik zie hier regelmatig Google-gedeelde foto’s langskomen die dan niet te zien zijn. Zelf gebruik ik Flickr en dat werkt hier uitstekend. Zeker als je foto’s verkleint naar webresolutie (615x410 of 640x480 of zoiets) kun je in de gratis terabyte aan opslag die Flickr levert onwaarschijnlijk veel foto’s kwijt. Dat vinden we als crew ook fijn, want dan hoeven fotoreportages van interessante werkzaamheden niet meer gewist te worden
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!