Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Als het vinyl nog goed is, zou je dat bij latere Prestiges als overbodig kunnen bestempelen, maar als ik me niet vergis hadden de eerste geen dakplaat uit een stuk. Op de extra lasnaden zou dus best wat roest kunnen zitten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bij haar is het dak reeds vernieuwd.( zie blz 1 )
en indd de dakplaat bij een laagdak prestige is uit drie stukken met kit en puntlassen en bij de regen goot gesoldeerd
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hallo,
even een reactie:
NEE, het vinyl gaat er niet af.
zoals terecht door Frank is opgemerkt; vorig jaar hebben we een uitvoerige dakrestauratie gedaan.
er is een nieuwe dakplaat op gekomen. de regengoten en raamlijsten zijn waar nodig ook gelast. er is een nieuwe voorruit in gekomen met groene rand en als laatste is er een nieuw vinyl dak op gelijmd af gemaakt met Prestige daksierlijsten. We plakken het dak netjes af voordat we de rest van de auto kunnen spuiten. We hebben de randen van het vinyldak iets los gehaald zodat de spuiter een mooie overgang kan maken voor een verse laklaag. foto’s volgen zodra er meer nieuw is.
Groeten, Egbert
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Toit plat schreef:NEE, het vinyl gaat er niet af.
Niet wetende dat er dingen gedaan waren….. is er niemand die schreef dat het eraf moest!
Vervangen druklager versnellingsbak…
Nu de CX bij het restauratiebedrijf staat voor het plaatwerk, is het ons opgevallen dat de druklager van versnellingsbak een joelend/ gierende geluid geeft. Heeft iemand ervaring of tips hoe we het best deze kunnen vervangen? Het garagebedrijf geeft aan dat wellicht de motor eruit getakeld moet worden om bij de versnellingsbak te komen. Dit is een enorme tijdrovende klus waar op deze manier 2 dagen tijd voor staat. Is er een andere mogelijkheid, zoals deze van onderop of via het linker voorwiel te bereiken. Ik kijk uit naar jullie sleuteltips!
Status laswerk: de opstaande rand voor het rubber waar de motorkap op aansluit is op sommige plekken doorgeroest. deze gaan we in zijn geheel verwijder en zoals origineel geconstrueerd namaken.
Met vriendelijke groet,
Egbert
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Slecht nieuws de garage heeft gelijk de enige manier om erbij te komen is de bak van het blok splitsen en dit lukt alleen door de motor uit te bouwen, je kunt dan wel gelijk de kruskeering vv en de rest van de pakkking.
succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En hoe ver zijn ze ermee?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De dame zal al weer thuis staan neem ik aan.
Ben benieuwd naar hoe ze er nu uit ziet.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hallo!
Er zijn me inmiddels twee dingen duidelijk geworden die horen bij het restaureren van een autoklassieker. Eén: echte vakmensen zijn schaars en hebben het druk (wees zuinig op deze mensen) en ten tweede: een planning is hierdoor erg moeilijk vast te houden.
Maar goed, het resultaat telt zullen we maar zeggen.
Wat is de stand van zaken?
klein laswerk verricht aan de Prestige (alle deuren zijn aan de onderkant voorzien van nieuw plaatwerk/ gaatjes in de dorpel/ gaatjes achter het achterlicht)
groot laswerk: opstaande rand onder de motorkap/ voor de voorruit vervangen.Bij het verwijderen van het rubber zag ik dat de rand deels weg geroest was. Het is ook maar erg dun. We hadden kunnen gaan voor een snelle “beun” oplossing door er gewoon een nieuw randje aan te lassen. Dit hebben we niet gedaan. De diverse lagen plaatwerk hebben we los gepeld en naar de originele productiewijze weer opgebouwd. Interessant om te vermelden is dat op de plaats die roest gaf (ter hoogte van de ruitenwisser) de holle ruimte “droog” was de rest was vet van de Dinitrol…
groot laswerk: compleet vervangen van de accubak, deze is eruit geslepen. Er is ter plekke een nieuwe accubak gemaakt en ingelast (zie foto van het lidteken aan het voor scherm welke nodig was om er goed bij te kunnen.
De body is kaal tot op het metaal en ontdaan van roestplekken naar de spuiter gegaan. (ze doen ook veel DS-en) Vorige week heb ik nog even gekeken, toen was al het plamuurwerk gedaan. Ik heb voor twee lagen blanke lak gekozen omdat dit een diepere/ gladdere finisch geeft. Eind deze week weer even langs om de vorderingen te bekijken!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Serieus aangepakt hoor. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er allemaal weer goed uit,
Dus dan zal ze spoedig weer zweven
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi en grondig werk !
maak veel foto’s, dat is leuk als documentatie voor jouw project, en leuk voor ons om mee te kijken
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Absoluut, maak veel foto’s, al is het voor ons. Is altijd mooi om te volgen hoe een CX alleen maar mooier en beter word. Wat ik overigens ook leuk vind, is dat steeds meer CX een opknapbeurt tot aan hele restauratie krijgen. Betekend dat het eindelijk (voor velen van ons is dat allang zo natuurlijk) gewaardeerde klassiekers worden.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
CX een opknapbeurt tot aan hele restauratie krijgen. Betekend dat het eindelijk (voor velen van ons is dat allang zo natuurlijk) gewaardeerde klassiekers worden
Betekent ook dat die krengen roesten als een gek en er dus (haast) geen ongeschonden exemplaren zijn….
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
update:
Vorige week bij de spuiterij geweest om de vorderingen te bekijken.
Tot mijn vreugde was de carrosserie in kleur gespoten! Maar er was ook twijfel of de kleur wel juist was… De spuiter gaf aan dat de kleurcode van Gris Largentière 3 verschillende varianten had. Ze hadden de eerste variant gespoten, naar mijn mening een te donker grijze tint.
Is er een eigenaar in de omgeving van Twente die een CX Prestige heeft uit het bouwjaar 1976 met een originele kleur die met mij naar de spuiter wil rijden ter vergelijk? Wie o wie? kan mij verder helpen om echt zekerheid te geven?
Met vriendelijke groet,
Egbert/Oldenzaal
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976