Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hallo Xsara-Adepten
Vanaf volgende week heb ik een Xsara 1.6 (8kleps) break uit 1998.
De auto heeft schade aan motorkap koplampen voorbumper en spatschermen.
Weet iemand nog van dit spul te vinden in de kleur donkerblauw-metallic?
Voortraverse is onbeschadigd & recht.
Of;
Heeft iemand nog zo`n paneeltje waar de ruitbediening voor de voorruiten in zit?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je hebt het maar druk met auto’s kopen Maurice
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Tsja, maar de BX gaat weer weg…
Soms groeit de ellende wel eens boven mijn hoofd hoor, maar als je er dan in rijdt, en hij houdt het bijvoorbeeld duizend kilometer prima uit en alles bevalt verder is het de ellende wel waard.
Met mijn barrelvisaatje heb ik al 6000 redelijk probleemloze kilometers gereden, dat is dan weer een kroon op je werk nietwaar?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik kwam er vandaag achter dat er nogal wat roetaanslag/teer in het kleppendeksel zit en vroeg mij af hoe ik dit moet verwijderen.
Het zit dus ook op het binnenste van de kleplichters en waarschijnlijk ook op de nokkenas etc.
Olie aflaten en met een spulletje in de olie rondrijden en daarna na korte tijd weer de olie aflaten totdat de troep verdwenen is?
Ik zat te denken aan motor flush van wynns of iets dergelijks.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Je kan het grootste gedeelte afspuiten/oplossen met remmenreiniger.
Deze aanslag zegt overigens wel wat over het onderhoud, de motor heeft niet op tijd zijn olie-wissels gehad.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Er zit op het moment wel schone olie in, dus een flesje wynns erbij kieperen en nog wat kilometers maken om in te werken en daarna verversen en schoonmaken lijkt mij een goede optie.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Afgelopen week kwamen we erachter dat de auto slecht “oppakt” met koude motor en afslaat als je gas geeft.
Nu heb ik wel een klein beetje kennis van het inwendige van een injectie-installatie, maar wat dit betreft ben ik wel een leek.
Er zitten natuurlijk tal van sensoren die van alles meten zoals temperatuur, gasklepstand , luchtmassa en verbranding (lambda).
Waar moet ik dit probleem zoeken?
Vannacht laat ik de accupool er even af en kijken we morgen/overmorgen of het probleem er nog is.
Er branden nochtans geen motormanagement lampjes op het dash.
Ook verdenk ik de staat van onderhoud in dezen.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Er is heel veel over te lezen hier op het forum, en in de meeste gevallen is de stappenmotor een verdachte.
Morgen eens even kijken, en jullie op de hoogte houden
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Er bleek iets mis te zijn met de map-sensor, die was vol met olieprut gelopen en kon dus niet meer goede waardes aan de ECU doorgeven…
Ik had afgelopen weekend de stappenmotor al schoongemaakt en weer gemonteerd, maar dat gaf geen verbetering.
Ook heeft de dealer de olie vervangen voor mooie frisse total en een nieuw filter
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Zijn de kleppen van het zelfstellende type,of moet er gewoon met voelermaatjes en steeksleutels gesteld worden?
Het is een fijne voiture, misschien wel een van de minst Citroënnige Citroëns die ik tot nu toe had, maar erg zuinig en een uitermate voorspelbare -lees strakke- wegligging.(de break schijnt stugger te zijn gemaakt i.v.m. mogelijke belading)
De koersvastheid boven de 120 vind ik wat minder, hij reageert erg nerveus op kleine verdraaïngen van het stuur en wordt dan wat wiebelig.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist