Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik zag een leuk topic in de BX sectie van ons forum en dacht dat we bij de visa ook nog wel wat leuke dingen op kunnen noemen waarom wij de visa zo`n onweerstaanbaar leuk autootje vinden.
Zal ik dan maar aftrappen met mijn “lofzang”?
-De vloeiende lijn van motorkap & voorruit
-De eigenzinnig gevormde ruitframes op de portieren
Er zijn nog heel veel meer leuke details en designgrapjes, maar ik wil natuurlijk ook wat overlaten
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Tsja,wat is er mooi aan. De satellieten in de eerste serie zijn mooi en apart,voor de rest kan ik niks bedenken.
Anders gaat het met de Chrono,GTI en rally modellen,die zien er in z’n geheel heel goed uit
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Komop zeg, dat kan beter
-het honingraatmotief in de allereerste visa`s
-de “kale” deuren van de eenvoudige typen zoals special en 11E aan de buitenkant
Dit is een voorzetje, zijn nog veel meer mooie details…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Mooi van lelijkheid
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Tsja, da`s ook een benadering
Neem nou bijvoorbeeld de chevrons in het stuur van de GT, of de Chevrons aan de binnenkant van de deur bij de allereersten.
Ik vond als klein kind altijd al dat de visa verdrietig keek, en verwonderde me toendertijd over de verschillende blikken van diverse automobielen.
De Peugeot 505 keek heel boos bijvoorbeeld.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
De spatbordlijn boven de achterwielen (echt Citroën), de C stijl (weet niet precies waarom maar met of zonder kunststof, altijd mooi), idd de raamstijlen, de manier waarop de voorrruit aansluit op de parafan (heet dat zo), alles eigenlijk
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Moet je eerlijk bekennen dat ik de VISA II een draak van een auto vind om te zien. Vooral de achterkant vind ik echt lelijk.
Het oer-concept (varkensneus) vind ik wel een karakteristieke verschijning en een geslaagd design.
De C15 klopt ook wel qua ontwerp.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het is niet geheel uitgesloten dat men soms een auto koopt waar je niet helemaal wild van wordt bij het zien, maar om het nou een draak van een auto te noemen
Ik deel je mening deels, er is een hoop karakter/smoel verdwenen na de “heuliez” reconstructie in 1981.
De tweede update met het stengeltjesdashboard is nog veel ergere heiligschennis.
-en desondanks ben ik gek op die gebakjes-
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
en desondanks ben ik gek op die gebakjes-
Zelf heb ik twee VISA’s II gehad.
Om in te rijden zijn het heerlijke auto’s. Vooral de 1100 uitvoering. Daar kan een AX bijv.niet aan tippen.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
laat staan de souplesse van de 60Pk 1360 motor.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Moet zeggen, ik rijd altijd lekker door met m`n 1400 (h)
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ik heb toch ook wat kunnen ontdekken wat mooi is aan de Visa;de stalen velgen zoals ze onder mijn 11 RE zitten.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Ik persoonlijk kies voor de Varkensneuzen, en dan het liefste een Appelgroene. Wat ik er mooi aan vind: de olijke snuit!
Overigens mag een 17D uit 1984 in de kleur Vert Cali er ook best wezen
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Wat vinden we nu eigenlijk allemaal “mooi” aan de VISA.
“Mooi”, nou bij die groep hoor ik echt niet.
Allemaal, daar heb ik zo mijn twijfels over.
Toch worden er termen gebruikt als, Onweerstaanbaar…Eigenzinnig…Designgrapje…
Apart…Verdrietig…C stijl…Draak…Oer concept…Karakteristieke verschijning…
Smoel…Heiligschennis…enz…
Dus de meningen lopen nog al uiteen. Een ieder heeft dus zijn eigen reden voor zijn VISA keuze.
En er was ook keuze, of je had de club met twee cilinders, of de bijna twee keer zo dure vier cilinder.
Karakter…daar ging het bij mij om, het simpele van de VISA, met onderhuids de snelle motor.
En om daar dan het accent op te leggen werd er dan gebruik gemaakt van veel en goedkoop plastic, die zijn uiterlijk dan ook in positieve zin doet veranderen.
Presaties…ook daar ging het bij mij om, die worden onderschat en zie je er dus ook helemaal niet aan af.
Ik vind mijn keuze nog steeds een bijzonder zeldzaam bezit.
En eigenlijk de verbaasde reacties op mijn VISA…dat vind ik “Mooi”
Leuk onderwerp trouwens…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik vind de Visa mooi tot en met de B-stijl, net een vliegtuigje. Alles daarachter is volgens mij op de laatste vrijdagmiddag ontworpen
Van de eerste Visa’s vind ik dat honingraatmotiefje wel erg karakteristiek. Leuk ook om te zien op de foto’s van Bart. Al zie ik mezelf geen tweecylinder kopen
Ik vind de nostalgie van de Visa mooi. Dat is natuurlijk heel persoonlijk, maarja, ik ben groot geworden in een Club, ben door mijn ouders 14 jaar in Visa’s vervoerd.
De “breuklijn”, waar bij de mijne ook de kleur verandert, vind ik ook mooi. En het simpele ervan. En ik lach me steeds weer een breuk bij de kosten die ik eraan heb, zowel bij de vaste als de variabele lasten.
Ik kan er heel moeilijk de vinger op leggen, waarom ik het zo’n geweldig wagentje vind, daarvoor zijn er te veel factoren. Maar iedere keer weer stap ik met een glimlach uit de auto en constateer ik bij het weglopen dat er in ieder geval 1 auto uit een aparte klasse op het parkeerterrein of langs de straat staat; de mijne!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio