Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Als mensen lachen denk ik vaak: Zouden ze het een leuk autootje vinden met dito herinneringen of zal het een meewarige grimas zijn
De reacties die je dan vaak wel weer hoort is : “wat leuk! zo’n eentje heb ik ook gehad” of “hij deed het altijd”
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ik krijg ook keer op keer verbaasde reacties van mensen die voor het eerst met me meerijden: “Wat zit dat eigenlijk lekker”.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 1126
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
DJ klopt dit wel, ik ben groot geworden in een Club.!
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Jazeker Kees, mijn ouders hebben in 13 jaar een Visa Club (LP-74-ZH) opgereden. Okee, we woonden er niet in, maar ik heb er toch wel de aardige kilometers in doorgebracht. Op de achterbank (achter de bestuurder) en later ook weleens op de bijrijdersstoel. Ik koester bijzonder veel fijne herinneringen aan dat autootje.
Voor mij is het dus vooral dat nostalgische gevoel.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 1126
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
13 jaar dat is ook een hele tijd , maar ik heb je een aantal keer ontmoet, maar vind je niet echt groot.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Erg mooi vind ik de roffel die de 2 pitter ophoest!
Visa GTI 115 schreef:13 jaar dat is ook een hele tijd , maar ik heb je een aantal keer ontmoet, maar vind je niet echt groot.
Moet je na gaan hoe laag ik vroeger was.
Project Cabrio
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het gegier van de viercylinders bij de hogere toerentallen…
Eigenlijk alles,bij elk type.
Het is een eenvoudige auto,die in het verkeer er gewoon “vriendelijk"uitziet !Maar tegelijk ook heel dapper gedrag heeft. Als het baasje géén grof (bijvoorbeeld duits)agressief geweld nodig heeft,zo van; opgelazerd, want IK kom eraan,Is het Visaake een goede keuze,ik moet er eerlijk bij zeggen dat dat voor meerdere ( ook van andere) merken geldt.maar ben nou eenmaal citrofiel.
Daarom vind ik onze C15e,een dijk van een wagen, die ons tot vandaag overal en altijd naar de gewenste bestemming brengt. Dat maakt hem/haar zo mooi.
Als je bv bij Ikea je kar zoekt tussen die “bakken"is ie zo gevonden.Ik ruik het bijna.
Hij/ Zij krijgt daarom ook braaf een plek in de garage,wordt goed onderhouden,en krijgt steeds de opmerking na flinke ritten “Goed gedaan joh…. Daar blijft alles mooi bij Groet Claus ps leuke topic
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 150
- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Tja, de C15 gewoon praktisch alles erin en geen gezeur.
Simpele auto met alles erop en eraan zonder opsmuk, alhoewel er steeds meer aan en in komt.
Van A naar B is de kracht van de C15, al 14 jaar met deze bak altijd draaiend.
Een auto naar mijn zin en behoeftes.
C-15D & Berlingo
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
De achterkant van een 1e/2e type zonder spoiler (zoals mijn 11RE dus helaas wel heeft), erg mooi!
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Of de achterkant van de leader, met mooie striping, geen opgeplakte “citroën"badge en WEL de spoilers onder en boven de ruit, sorry wouter , maar dat hoort nou eenmaal bij de leader
Wat is mooi vind aan een Visa is dat in het midden van de motorkap, in de lengte richting, de motorkap daar is ... (hoe noem je dit eigelijk) iets hoger is dan de rest. Als van een hoogte op een Visa neer kijkt vind ik dat er leuk uit zien.
Velgen van een 11re zijn erg fout, maar dat vind ik wel iets hebben. De lange antenne vind ik ook erg leuk. Nog ouderwets van staal (?). De kleine achterlichtjes (als je er achter rijdt). Er zijn ook tal van opbergvakken. Veel meer dan in bijv. een axje. (Of komt omdat er boxjes in de frisdrankfleshouder zitten, en nu een gebrek aan vakjes heb?).
Nog meer leuks:
De manier hoor je de de buitenspiegels stelt
De kale velgen met de zwarte dopjes
Het hoedje en de voetjes als symbolen bij de kachelinstelling.. kreeg ooit de opmerking dat het niet echt een feministische auto is. (vanwege hoedje).
De vorm van het dashboard. Van links naar rechts loopt een soort ‘goot’(voor de roosters langs). Waar je vanalles op kan leggen. Andere auto’s hebben dit niet.
En het aluminium stripje op het dashboard tegenover de stoel van de co-piloot. (Wie weet waarom dat stripje er op zit???)
Volgens mijn vriendin:
De ‘ogen’ van de auto.. (koplampen denk ik)
Het luxueuze zilver/zwarte grill
Het geluid van de dieselmotor
Ik rijd tijdelijk een Ax, maar mis mijn Visa wel. Maargoed.. De Visa gaat winterslapie doen.
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Als je het stripje eraf trekt (niet doen bij jouw diesel )
dan zie je een gat zitten voor de kilometertellerkabel.
Gevalletje crisis-engineering, want zo is het dash voor links alsook rechts stuur gelijk.
Ook mooi;
-de naar boven scharnierende hoedenplank in twee delen, alleen een onding als je de achterruit eens goed van binnen wilt
afsoppen
-dat je met de ontgrendelknop van de achterdeurtjes/voordeuren de deuren ook opent, vind ik zelf erg handig.
-géén smerig reservewiel onder de auto in een roestig rekje(dat ook nog eens de band beschadigd op de “wangen” waarvan je
vervolgens de vergrendelbout niet kunt losdraaien omdat deze vasgerot zit
Inderdaad dat vind ik een hele goeie,van visaventje….dat hoedje en dat schoentje. Nog nooit ergens anders gezien.
Volgende keer mogen ze wel een leuke pump met hakje doen!!!!!!!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)