Het blijft een plezier om in de DS3 rond te karren. Erg leuk en rijdt als een grotere wagen. Slechts 1 ding irriteert mij mateloos: het nogal tandeloze schrille toetertje. Weet iemand of de claxon eenvoudig vervangen kan worden door een exemplaar dat een wat volwassener geluid uitbraakt?
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Beste wel grappig,
mijn dealer vond het uitermate grappig dat is de originele niet vond volstaan. Bij mij is er dus dezelfde bijgekomen van de GC4P, als je dit doet vraag dan wel om de dubbele van de exclusive versie, anders heb je weer hetzelfde probleem. Die hebben ze bij mij dus parallel geplaatst aan de originele, en de stroom via een relais aangesloten op de batterij omdat de originele stroomdraad te zwak is voor de claxon, en een aftak gemaakt van de stuurdraad van de originele claxon. De originele claxon is te vinden rechtsvoor, achter het mistlicht. deze is te zien nadat de beschermplaat onder de motor is verwijderd.
mvg
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Hallo allemaal,
Dit draadje gevonden, maar bevat wat mij betreft onvoldoende antwoord.
Ik rij sinds 18-5-2012 met plezier in mijn DS3 e-Hdi. Inmiddels dim- en grootlicht vervangen door Phillips Diamond Vision [5000k] en de stadslichten door led’s, alles mooi wit en rij op LM velgen SWH Extreme X48.
Alleen dat toetertje moet anders! Paar keer nodig gehad, maar daar maak je geen indruk mee .....
Kan ik de originele “simpel” vervangen door bijv. eentje van een C4 [nw model] of moet er meer gebeuren?
Graag jullie hulp.
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
Sowieso moet heel je voorbumper eraf.
Als je voor de auto staat, zit hij links voor onderin.
Er is daar ook bijzonder weinig plaats, aangezien daar ook het vaatje van de ruitensproeiervloeistof zit!
Dus eerst meten is raadzaam
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bij de Halfords of automaterialenzaak kun je ook een dubbeltoonsclaxon aanschaffen. Deze monteer je zelf en sluit je met een relais aan op de bestaande claxon. Bekabeling zit meestal niet bij dit soort setjes inbegrepen. Als je een beetje handig bent valt het best mee.
Blijft wel opmerkelijk dat er op een ‘premium’ DS3 geen dubbeltoons claxon zit..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Dankjewel voor jullie reactie. Wordt dut niet meteen “plug & play”
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 15-12-2011
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 PK Tendance
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Luchthoorn inbouwen?!
DS3 e-HDi Noir Obsidien - Blanc Opale / Pack Select Confort / Pack Connect Hifi. DS3 rijders; 05-01-2012 tot 28-11-2012. Na 22.415 fijne, veilige kilometers heeft de DS3 plaats gemaakt voor een C4.
C4 1.6 HDi Tendance Gris Aluminium Start KM-stand; 38.800
16 September is onze prachtige dochter Esmay geboren!!
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Als er voldoende plek is ........... . Vroeger in mijn GS en eenden ook gehad, maakte best indruk
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 06-12-2009
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Kijk eens op Valk Motorparts. Hier hebben ze voldoende claxons. Je kan op de site zelfs luisteren hoe een claxon klinkt.
Op mijn motor heb ik ze ook.
Ik heb de toeter wel een tijdje geleden vervangen door een Stebel. http://www.valkmotive.nl/webshop/claxons/alle-claxons/stebel-magnum-tm-1-red-black-low-tone/MR1L Eerst geprobeerd de bumper te demonteren, maar dat is behoorlijk moeilijk bereikbaar. Daarom maar van onderaf.. Ook dit is behoorlijk krap maar met enig gevloek wel te doen. Is in ieder geval beter dan de bumper proberen te demonteren.
Er zit wel een originele stekker op de originele toeter, maar die even afknippen en vervolgens met 2 steek/schuif stekkers op de originele toeter gemonteerd. Paste makkelijk, iets beter/voller geluid, maar je blaast er nog niemand mee weg, helaas.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Dankjewel voor dit bemoedigende bericht. Heb nog geen tijd gehad, maar heb redelijk smalle handen, die wie weet gaat t lukken!
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
Alleen maar een tip; ik heb in de motorruimte een dubbele luchthoorn geplaatst. Die gaat met mij mee van de ene naar de andere auto. Maar hij is ook voor niet teveel te koop bij Halfords (Euro 35) en met een stamp geluid. Als je er voor staat zitten de hoorns nu links achterin aan een stalen stripje. De compressor aan een beugeltje met een gat erin dat er al zit links voorin naast de radiateur. Luchtslang verbinden en mechanisch is het klaar. Dan benader je de oude claxon van onder, trekt het stekkertje eraf en knipt de WITTE draad door, die verbind je dan weer met elkaar maar zet er ook een schakeldraad aan welke je leid naar het relais (contact nr 30 op het relais) wat je bijvoorbeeld bij de luchthoorns monteert. Dan plaats je het stekkertje weer terug en dan heb je 2 toeters die tegelijk geluid geven. Echt wel luid genoeg
Naar het relais breng je een plus draad van de accu en zet er een zekeringetje van 15 Amp. tussen. Dan leg je de andere pootjes van het relais aan aarde, zet de draadjes hier en daar vast met een kabelbindertje en klaar is de ds3.
Het enige probleem(pje) voor mij was de claxon te lokaliseren. Als je alleen aan het sleutelen bent dan valt dat niet mee. Dank aan dit forum en daarom deze uitgebreide suggestie.
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 10-03-2012
- DS 3 racing 207 pk
- AX sport
Ik was ook niet tevreden met het toetertje van mijn DS3Racing.
Dus heb ik eraan gewerkt.
Om te beginnen een aluminiumplaat van 4 mm gemaakt om de hoorns en compressor van FIAM aan te bevestigen.
Veel meetwerk en veel patroontjes gemaakt om dit te doen passen want is niet veel plaats onder de motorkap.
Ook naar de garage geweest om te vragen welk stroomdraadje ik moest gebruiken.
Dat is allemaal gelukt maar was niet voldoende want ik wilde het toetergeluid van mijn Ferrari 328.
Daarvoor heb ik de hoorns gekocht van Ferrari 328, de compressor was goed.
Nu heb ik op mijn Racing een toeter van jaloers van te zijn, Wil je meer weten ?
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Al gebruik ik mijn toetertje bijna niet , ben wel benieuwd hoe die klinkt (filmpje)?
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 10-03-2012
- DS 3 racing 207 pk
- AX sport
Ik heb er eentje gevonden op youtube :
Ik moest gisteren toeteren voor iemand die mij niet had gezien op de baan links van hem, maar volgens mij hoorde die persoon mijn baby toetertje niet eens….