Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Deze heb ik dus exact hetzelfde in mijn ‘83-er GTi liggen, afgezien van de airco buizen die er nog extra naast lopen. Alleen draait mijn blower bijzonder zwaar waardoor regelmatig de zekering de geest geeft. Vandaar dat ik het plan had opgevat de blower er maar eens uit te schroeven om deze gangbaar te maken, smeren, reinigen, koolborstels checken en wat dies meer zij. Helaas wil het geval dat het er zo zonder meer niet uit wil. Het deksel krijg ik er af. De vier schroeven waarmee de blower vastzitten zijn er ook uit. Maar de blower zelf blijft zich verzetten. Er is niet genoeg ruimte. De zwarte luchtkap links zal er waarschijnlijk ook af moeten, hoe? Of zijn er andere mogelijkheden.
Ik heb al gezocht in het werkplaatshandboek S2. Daar staat wel hoe de kachel te vervangen maar niet de blower. In Haynes staat dat de vier bouten van de luchtinlaat verwijderd moeten worden. Maar ik vind helemaal geen bouten aan dat ding. De foto in Haynes is volgens mij ook van een ouder model (blower 90 graden verdraaid). Wie geeft raad of kan mij vertellen waar ik de juiste beschrijving kan vinden. Alvast bedankt.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gut, wat een bekend plaatje.
Dat ventilatorhuis zit met vier boutjes aan het schutbord vast. De twee bovenste boutjes (of moertjes, dat weet ik niet meer) zijn nog wel makkelijk, maar die onderste zitten op een rotplek. Hoe de inlaat precies vastzit, weet ik niet uit m’n hoofd. Misschien wel gewoon op het ventilatorhuis geduwt met die rubber ring. Geen auto’s en foto’s bij de hand momenteel. Sorry.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Deze moet er nu zo afkunnen heb eeb paar jaar terug ook alleen de ventielator gewisseld.
groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.