Oke, we zijn een stuk verder.
Achterkant staat inmiddels fier met zijn kont omhoog en remt weer goed. Ik heb het overbrengingsmechanisme een paar tikjes in de richting van volledig omhoog gegeven met een klein hamertje. Verder heb ik nog gepield aan het plastic en restant van het stalen pieletje, maar denk dat dit niets uitheeft gemaakt, aangezien dit mormaal met grote krachten van de stabilisatorstang gepaard gaat (correct me if I’m wrong). Toen ik hierna de motor starte en op de rem trapte liep de olie op eens een stuk sneller uit de ontluchtingsnippels achter. Met het monteren van de banden zag ik al dat de achterkant volledig omhoog was gekomen, aangezien ik de auto verder oomhoog moest krikken om ze monteren.
Als ik de handmatige bediening in rijstand of laag zet blijft de kont in de lucht staan (voorkant reageert goed). Als dit zo blijft wil ik het volledige overbrengingsmechanisme achter laten vervangen, misschien de hoogteregelaar ook meteen vervangen en de auto een Hydraurincage kuurtje geven (aangezien een van de twee de oorzaak moet zijn van het gebroken palletje (wat gezien de breuklijn zeer recent gebeurd is).
In ieder geval erg bedankt voor de hulp tot nu toe en dat spoelen ziet er wel hip uit (behalve als de slangeltjes van de nippels springen )
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O ja, een hele belangrijke tip:
GA NOOIT ONDER DE WAGEN LIGGEN ALS JE MET DE HOOGTEREGELING BEZIG BENT!!!!!
De auto kan zo maar inzakken en dan ben je dus dood. Je zal écht de eerste niet zijn. Werk veilig: auto op bokken, of beter nog, regel een brug!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Auto heeft de hele dag keurig op blokken gestaan
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
waterman schreef:O ja, een hele belangrijke tip:
GA NOOIT ONDER DE WAGEN LIGGEN ALS JE MET DE HOOGTEREGELING BEZIG BENT!!!!!
De auto kan zo maar inzakken en dan ben je dus dood. Je zal écht de eerste niet zijn. Werk veilig: auto op bokken, of beter nog, regel een brug!
Heb zelf bij een garage op een brug ook al eens gespeeld met de wagenhoogte. Je geeft een tikje en het kan een halve minuut of langer duren voordat de auto de nieuwe status quo (wagenhoogte) aanneemt. Dit kan een vals gevoel van veiligheid geven als de auto niet verder ondersteund wordt.
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.