











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben altijd al een beetje aan het rondkijken voor reserve onderdelen voor de CX.
Zeker nu ik mij ingeschreven heb voor de Le Citron Pressé lijkt het me handig om wat onderdeeltje in de kofferbak bij me te hebben.
Inmiddels heb ik al:
BDP sensoren
Luchtmassameter
AEI
3 meter vacuumslang (dunne uitvoering)
Reserve relais / zekering voor de koplampen
Injectie relais (blauwe)
ABS computer
Luchtschuif achterop het blok
Diverse lampjes
Uiteraard ook alle vloeistoffen:
Motor Olie
LHM
KVS
Dan vergeet ik vast nog wel iets.
Maar de vraag is wat is nu echt belangrijk om hier nog aan toe te voegen


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Load adjusters?



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Vraagbaak?
Way out in the water, see it swimming.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Denk je om het gewicht? Travel light is het devies.
ABS computer? weg ermee. Niet nodig om thuis te komen.
Luchtschuif? Weg ermee. Niet nodig om thuis te komen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat een snelle reacties weer
graddus schreef:Load adjusters?
Wattus??
Nelis Infra schreef:Vraagbaak?
Goed punt, ik ben in het bezit van een vraagbraak en Haynes
waterman schreef:Denk je om het gewicht? Travel light is het devies.
ABS computer? weg ermee. Niet nodig om thuis te komen.
Luchtschuif? Weg ermee. Niet nodig om thuis te komen.
Die hebben idd geen prio om mee te nemen, die kunnen wel thuis blijven.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Een gereedschapkist voor dit onderweg allemaal in te bouwen
Mark
CX 2000 pallas ‘78



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Koppelingskabel?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
- Rescue tape
- Duct tape
- IJzerdraad/binddraad
- Tie-wraps
- Slangklemmen
- Extra zekeringen
Weegt niks, maar dát zijn de dingen die je gaan thuis brengen in geval van nood!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Kan je Rescue tape ook bij de Brezan kopen? Of heeft Hydraulique het misschien op voorraad? Ik ben we nieuwsgierig…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Persoonlijk zou ik spullen meenemen om een dynamo mee te kunnen fixen… In mijn auto gaan dus een spanningsregelaar, een set koolborstels en een diodebrug mee. In de gereedschapskist een dikke soldeerbout. Verder 2 bougiekabels, een set bougies, en stuk hydraulische leiding van 5 meter opgerold en van 2 nippels voorzien en een paar meter benzineslang van 8mm…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik kreeg de kans op een nieuw dynamo te kopen voor een leuke prijs. Van de week binnen gekregen.
Dus ik neem gewoon een complete 70A dynamo mee.
Bougie kabels heb ik geloof ik nog in bestelling staan, die komen er hopelijk ook aan.
Voor een CX moet je denk ik een setje bougiekabels hebben? Want ze hebben volgens mij allemaal een andere lengte en weerstand.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
ANWB/ WW lidmaatschapskaart?
Kun je al die rommel thuislaten…
‘Spirit of avant-garde’












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Denk je dat de ANWB een CX dynamo bij zich heeft?
Overigens ben ik gewoon lid van de ANWB, ook in het buitenland.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Multimeter.
En zou het nou verstandig zijn om een stel assteunen mee te nemen?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Assteunen heb ik niet…
Multimeter is altijd handig, ik denk dat die standaard in de CX ligt
Ik las ergens dat de ANWB je niet mag helpen als je aan een rally meedoet?