xantia pechje
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 28 november 2010 07:13 PM

very angry Natuurlijk net zo’n beetje voordat deze Xant naar Nederland moet, sneeuwt het 20 cm. en zijn de wegen praktisch onbegaanbaar. Niet de eerste keer en ook niet de tweede keer

Bloedchagrijnig kan je daarvan worden, maar in sommige landen moet je standaard bakken sneeuw van je wagen schuifelen vooraleer je wat kan.
Zo ook deze ochtend, alleen werd ik even afgeleid en nam mijn lief zich voor even te helpen.
Daarbij deed ze de ruitenwissers aan….en dat had ze nou net niet moeten doen.
Want dit resulteerde in een lam ruitenwissertje.

De plastic rand die gekit zit op de voorruit, dit was niet echt makkelijk.
Blijkt dus een stang losgekomen van de ruitenwisser as. Wat ik niet wist, is dat het kogelgewrichtje in feite dus versleten was.

Met veel gedoe en geimproviseer nu een nieuw gebruikt plastic gevalletje ingeprutst, het ding zit nu weer zodanig goed vast dat ik wat dat betreft wel weer durf te rijden. Zonder gereedschap komt ie nu niet meer los, terwijl het ding erg lam was en niet meer zonder meer terug gezet kon worden omdat hij dan zo weer vrij kwam van de as.

Het is dus een slijtage onderdeel waar je on voorbereid, erg lastig bij kunt.
Maar waarvan je niet wilt dat het in rottig weer loskomt. Ik raad iedereen aan hier toch ook eens even naar te kijken bij het plegen van je onderhoud.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook