Radio werkt niet, afstandsbediening traag en voorlicht kapot
philthemad
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 28 november 2010 08:24 PM

Sinds een week gaat mijn Clarion CZ 500 E Autoradio (halfjaar geleden nieuw bij Conrad electronis gekocht en zelfs ingebouwd)niet meer aan.
Ik wacht in de Auto, Mp3 luisteren, contact aan gezet om even een stuk door te rijden, (autoradio gaat steeds uit als ik de motor start), aansluitend blijven de radio lampen branden, maar geen muziek, geen bediening mogelijk. na een aantal keren, branden zelfs geen lampen meer en radio gaat niet meer aan.

Ik ben inmiddels alle zekeringen naargelopen (onder het stuur en voorin in de motorkap), alles ziet eer keurig uit.

Radio eruitgehaald, alle Kabels zijn nog steeds aangesloten.

Iemand nog een idee hoe ik testen kan of de radio kapot is of iets anders aan de hand is?

heb niet echt zin om het radio terug naar conrad te sturen.

Profiel  

philthemad
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 november 2010 09:20 PM
  [ # 1 ]

Sinds vandaag doet het de linke koplamp ook niet meer, dan maar met mistlicht voor rijden.
En ook mijn afstandsbediening doet het traag, als of de batterij een beetje leeg is.

Zit hier ergens een verband tussen lamp en radio?

@radio: reset button van de radio geprobeerd, werkt steeds nog niet. alle zekeringen doorgelopen. alles in orde. wat wel raar is qua instructie boek is mijn radio zekering op f24. op f24 zit helemaal geen zekering onder mijn dashboard.

iemand een idee?

het is trouwens een phase 2, 1.6. 16vtr

Profiel  

xsara-VTS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 30 november 2010 11:10 PM
  [ # 2 ]

Hallo

ZIt de radio 1 op 1 op de orginele auto stekkers aangesloten(dus zonder omkeer adapter) die de de auto radio ook echt geschakelde voeding geven dan ipv op de data draad in de stekker, daar kunnen namelijk de meest vreemde storingen door komen.

Advies: koppel de radio eens los en kjk het dan even aan, en het dimlicht kan natuurlijk ook gewoon
kapot zijn gegaan het blijven gloeilampjes.

Als de radio zonder omkeer adapter zit aangesloten moet deze eerst gemonteerd worden voordat je de raio weer aansluit.

Hoor het graag

Dont worry, I’m A professional Wink

Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive

Profiel  

philthemad
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 november 2010 11:38 PM
  [ # 3 ]

Hallo Xsara VTS

Bedankt voor jou antwoord.
Laat zo zeggen. Ik rij nu een half jaar met deze radio en nog nooit probleme gehad. Erst zat een oude Pioneer CD Speeler aangesloten, da waren alle twee plus omgedrijd. of die rode en geele draad.
Ik heb toen die clarion ingebouwd en alle twee mogelijkheden probeert. In principe werkten alle twee, ik heb dan davoor gekozen om als ik de sleutel uit het contact haal dat dan ook het radio geheugen gewist is. Ik hoor muziek toch meestal via usb stick.

maar ja, de radio zit op de origineele bedrading aangesloten.

Profiel  

xsara-VTS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 08 december 2010 10:49 PM
  [ # 4 ]

Toch eens een ander radio proberen, of jou radio in een andere auto proberen,kijken
of dat verschil geeft voordat je met de raio terug gaat.

Dont worry, I’m A professional Wink

Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook