Ik ben Robin Kruize uit Groningen ik ben 19 jaar oud en heb sinds 3 maand een Saxo VTS 1600 8v.
Ik heb alleen 2 probleempjes en weet niet hoe ik het moet fixen.
Mijn rechter achterwiel staat scheef hij kantelt aan de bovenkant naar binnen en naar voren.Ik heb de rubbers bekeken en het viel mij op dat die rubber inderdaad niet meer rond is maar hij is niet gescheurd maar er staat blijkbaar veel spanning op. Maar is dan mn hele achteras krom of alleen die draagarm ik kan er niets scheefs aan zien.
Mijn tweede probleem is dat de temperatuur oploopt als ik 140kmh ga rijden en hoe harder ik rijd hoe hoger de temp. word. Ik heb er naar laten kijken en de koppakking was volgens die man niet lek dus heb ik de koelvloeistof er uit laten lopen ,doorgespoeld , nieuwe koelvloeistof er in gedaan en ontlucht. Maar het is er niet beter op geworden. Heeft iemand hier ook ervaring mee en weet iemand wat er aan te doen is?
Met vriendelijke groet
Robin
probleem 1 draagarm eraf halen en zijn of deze erg is ingelopen of niet indien niet erg ingelopen lager en rubber in de omgeving vervangen (hier loopt ergens zon draadje dit probleem en mogelijke oplossingen) Hier zou ik niet te lang mee wachten voor de nodige actie te ondernemen.
probleem 2 2 mogelijke oorzaken 1)olie tekort te testen met koude motor op recht vlak zien of ie op max staat.
2) een defect aan de thermostaat niet die de fan doet aanslaan maar de andere makkelijk zelf te doen onderdeel zou ik origineel bestellen.