Nu mijn break uit 1985 sinds vorige maand belastingvrij is, maak ik haar gereed voor de APK. Alles werkt, behalve de elektrische raambediening voor en achter. Deze deed het nog toen ik haar pas had, maar nu echter niet, zelfs al heb ik de zekeringen vervangen. Suggesties?
De bedrading die met de deur meebeweegt wil na verloop van tijd nog weleens breken. Dat die bedrading van de allerbelabberdste kwaliteit is helpt hier flink aan mee.
Als alle ramen dienst weigeren is een gebroken draad minder waarschijnlijk. Ik zou dan de schakelaars eens controleren op corrosie, vooral als de auto lang stil gestaan heeft.
Op een van de draden bij de schakelaar de groene geloof ik moet 12 volt op staan,even met een voltmeter controleren.Staat hier geen spanning op,en de zekering is goed dan zal het hoogstwaarschijnlijk een draadbreuk zijn bij de deur toevoer.
Je hebt toch alleen voor elektrische ramen?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mijn break heeft ook elektrische achterramen met een aparte zekering. En allebei, voor en achter, een eigen relais. Ook dat nog. Ik vind het daarom dus vreemd dat ze het alle vier niet meer zouden doen. Ik ga haast denken dat er nog veel meer dan niet werkt wat dan zou kunnen liggen aan de hoofdtoevoer van de stroom. Hoe heet dat zwarte blok bij de accu met die dikke draden?
Daar had ik laatst een slecht contact, waardoor vanalles niet meer werkte.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
om het nog moeilijker te maken.
zit er voor onder het stuur ook nog een schakelaar omm de achterruiten te blokkeren.
soort van kinder beveiliging.
Druk eerst de stekkers in de zekeringkast maar is aan.
succes.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.