Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zoals de titel al vermeldt! In een bocht naar rechts zwaait de deur dus lekker open. Wat moet ik waarin spuiten om dit te verhelpen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dit he ik ook. De deur vliegt niet open, maar sluit erg moeilijk. Afgelopen winter heb ik hem bij de Citroen deeler neergezet om dit te verhelpen. Ze hadden iets ingespoten. Eerst heeft ie het prima gedaan, maar 2 weken later was het wee zoals daarvoor.
Ik weet ook niet wat er gedaan moet worden, maar ik zoek ook al een tijdje een oplossing.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
De snelle oplossing is ontdooien met een föhn. Alleen vriest het ding dan de volgende keer weer vast.
Daarom is het ook verstandig om er een smeermiddel in te spuiten met vochtverdrijvende eigenschappen.
Hoe heet zo een smeermiddel?
zuurvrije vaseline gebruikten wij opt werk altijd.
compleet rubber insmeren en slotscharniere met wd40
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nog even voor de duidelijkheid: het gaat niet om rubbers of scharnieren. Alles werkt normaal, maar als het kouder dan -4 is kan ik van binnenuit de deur gewoon weer openduwen. Dat rijdt de eerste 10 minuten, tot het interieur wat is opgewarmd, erg onhandig. Ik zat zelf al aan wd-40 te denken, maar kan ik dat ergens naar binnen spuiten zonder de bekleding er af te halen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje als ik je uitleg goed volg gaat je duur open als het wat koud is tot na je 10 min hebt gereden kan je je deur openen.
Is dit op beide deuren? heb je cv ?
algemene snelle check Kijk eens goed dat er tussen het afdekplaatje van het slot (maw het alu stukje rondom het slot) en de deur geen klein fitje is waar vocht kan binnen sijpelen. Als je een klein gaatje ziet kan je met teflon (dat spul dat je voor schroefkoppelingen op waterleidingen gebruikt) de boel “kitten” stoppen met wikkelen aan de onderzijde. Merk wel op dat je eerst het vocht eruit moet fohnen.
kuppevaser zie hierboven bij algemene snelle check
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Kwestie van goed voorbereid zijn op de vrieskou.
Het palletje van het slot dat om de slotvanger heen valt vriest inderdaad vast aan de slotplaat.
Wees verstandig en doe dat volgend jaar nou voor de winter…:smt023
Als je toch bezig bent, vet gelijk even de rubbers van de deuren in met vaseline, anders ga je heel hard aan je deurkruk lopen trekken als de deur niet open wil , en dan breekt je kruk ook nog af.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nog even voor de duidelijkheid: de deur gaat gewoon open, niets mis mee. Maar als ik hem dichtdoe valt hij niet in het slot. Bij de eerste de beste bocht naar rechts vliegt hij dus open. Als de wagen een beetje opgewarmd is is het over.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Maurice van Mourik schreef:Kwestie van goed voorbereid zijn op de vrieskou.
Het palletje van het slot dat om de slotvanger heen valt vriest inderdaad vast aan de slotplaat.Wees verstandig en doe dat volgend jaar nou voor de winter…:smt023
Als je toch bezig bent, vet gelijk even de rubbers van de deuren in met vaseline, anders ga je heel hard aan je deurkruk lopen trekken als de deur niet open wil , en dan breekt je kruk ook nog af.
Als je deur vast zit moet je gewoon even tegen de deur duwen en dan zachtjes trekken gaat veel makkelijker en kans op schade is veel kleiner.
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bevriezingsverschijnselen in het deurgreepmechanisme, m’n dochters AX had er dit weekeinde ook last van.
Nog een tip: ‘s morgens een warmwaterzak meenemen en even tegen de deurgreep houden, dan sluit de deur direct na de start al.
De uiteindelijke oplossing is natuurlijk de deurbekleding demonteren en het hele mechanisme van deurgreep tot sluiting inspuiten met vochtverdrijvend middel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
jantje1948 schreef:Nog even voor de duidelijkheid: de deur gaat gewoon open, niets mis mee. Maar als ik hem dichtdoe valt hij niet in het slot. Bij de eerste de beste bocht naar rechts vliegt hij dus open. Als de wagen een beetje opgewarmd is is het over.
Vermoedelijk is er wat vocht dat tussen een asje en de sluitpin zit vastgevrozen vanwege te temperatuur die de werking verstoort. Nu is het de beste oplossing om er voor te zorgen dat er geen vocht in je slot kan. Als tijdelijke maatregel om omgelukken te vermijden stel ik voor dat je manueel op het topje binnen drukt om te vermijden dat je hiermee brokken haalt.
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bedankt! Dus toch de bekleding er maar uit.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bedankt,
Ga ik ook eens doen.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
De bekleding hoeft er dus niet uit, en het probleem heeft niks met een deurgreep te maken. Het is de sluitpal die blijft hangen, die zit in het mechanisme dat om de slotvanger valt. Dat kun je inspuiten met WD40 of Brunox multispray. Probleem opgelost. Rubbers insmeren is verstandig, maar dat is offtopic.
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dank je, dat zit dus tegen de achterkant van de deur?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.