




Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Beste mensen,
Vandaag heb ik een CX 2500 diesel bekeken van 1985
Kunnen jullie vertellen of hier een distributieriem of ketting op zit?
Zijn er specifieke punten waar ik bij deze auto op moet letten?
Hij zag er op zich netjes uit, alleen de motorkap is een keer gespoten. Die heeft een iets andere kleur
Hij heeft goed 100.000km gelopen en komt uit Belgie
Vraagprijs is 4900 euro
brand maar los met meningen of ideeën, suggesties
Groeten van Henk uit Steenwijk.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat ding heeft een distributieriem als de originele motor er nog in zit.
4900 euro is best geld, is het een mooie, harde, eerlijke auto?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Bedankt voor de snelle reactie
Welke CX heeft dan een distributieketting?
Zo ik kon zien was het een nette auto, wat ik al zei de motorkap had een iets andere kleur, is dus gespoten
Ik heb hem nog niet van onderen bekeken, hij stond binnen
Wat ik zo zie zijn er maar weinig CX’en diesel te koop
Groeten van Henk uit Steenwijk.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geen enkele diesel CX heeft een ketting. Oudere modellen hebben tandwielen. Alleen enkele benzinemotoren hebben een ketting.
De eerste modellen 2500 Diesel motoren met tandwiel-distributie, van voor 1982/83 zijn lang niet zo duurzaam als de latere met een distributieriem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ik zou de auto zeker ook van onder bekijken, de buitenkant zegt niet zo heel veel.
Er staat in Valkenswaard een Turbodiesel te koop voor 4000…. mooie auto lijkt het. En wel wat vlotter dan een platte diesel.
En op marktplaats staan ook wel een aantal diesels hoor.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Tuurlijk zijn er massa’s CX diesels te koop.
Maar iedereen wil natuurlijk BELASTINGVRIJ dieselen!
(duh!)
Ik krijg wekelijks 3 verzoeken om belastingvrije diesels, en dan nog liefst een Break met airco en zonder roest, met gasveren op de achterklep die niet al ingezakt zijn en een werkende achterruit wisser…. en dan voor maximaal € 2500.
Maar serieus: als ‘ie hard is, technisch goed bijgehouden en werkelijk maar 100.000 km gelopen heeft vind ik de prijs eigenlijk heel redelijk.
Wel heel traag, die platte diesels - daar moet je echt mentaal goed tegen kunnen vind ik.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Dat hij traag is vind ik niet zo erg
Ik ga er niet als dagelijkse auto in rijden, maar koop hem als oldtimer.
Ook heb ik een oude Mercedes diesel, dus die traagheid ken ik wel
Vandaar dat ik ook zoek naar een CX met chromen bumpers, dat vind ik meer oldtimer uitstraling dan met kunststof bumpers.
En ja een diesel, ik vind dat mooi rijden. Maar het hoeft niet perse een diesel te worden
Ik ga hem zeker ook van onderen bekijken
Groeten van Henk uit Steenwijk.










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
La Léo schreef:..... met gasveren op de achterklep die niet al ingezakt zijn en een werkende achterruit wisser….
oja, daar heb ik wel belangstelling voor…






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Citrobenz schreef:Ik ga hem zeker ook van onderen bekijken
Zorg dan liefst, dat hij op een hefbrug mag staan en neem een CX-kenner mee om de zwakke punten eventueel te kunnen spotten.
Tuurlijk geeft het voor jou niet dat hij traag is, was ook maar een geintje hoor!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
@500 diesel kan goed meekomen en haald de 160 ook nog wel.
lig er maar net aan hoe je er mee om gaat.
plekken waar je op moet letten
Binnen schermen voor, achter de ruitenwisser vloeistof en hydraulic vaatje
voeten kuipen links en rechts voorin
kofferbak langs de schermen dorpels bekleding eraf halen (buitenkant)
onderkant deuren en de schanierpunten aan de deurzijde dubbele plaat
hoekjes voorruit onder
Supframe achter
en probeer aan de bovenkant te voelen of te kijken met een spiegel van het subframe vooral achter
en let er op of de"rubbers"tussen de carroserie en het subframe nog goed zijn
de carroserie en het subframe daar moet je over de gehele lengte tussen door kunnen kijken.
en de binnen schermen rondom even na kijken
krik steunen
en de vels rande overal aan de onderkant subframe en kokerbalken.
succes groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dus gewoon de hele auto figuurlijk binnenste buiten keren om een juiste en goede indruk te krijgen.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
daan schreef:Dus gewoon de hele auto figuurlijk binnenste buiten keren om een juiste en goede indruk te krijgen.
nee nee ik laat hem de binnen bekleding er niet uithalen
oja en de accubak
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
in vergelijking met een oude Mercedes diesel is een platte CX 2500 D toch wel effe iets sneller…
lekker doen hoor !
CX GTi Turbo 2 - All Black

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik krijg wekelijks 3 verzoeken om belastingvrije diesels, en dan nog liefst een Break met airco en zonder roest, met gasveren op de achterklep die niet al ingezakt zijn en een werkende achterruit wisser…. en dan voor maximaal € 2500.
Dit klinkt heel erg als mijn auto, alleen klopt dat van die gasveren niet. En dat belastingvrije ook niet trouwens. Maar ja, wat is bijna 1400 euro per jaar nu helemaal als je het afzet tegen de totale kosten… (Hield hij de moed erin)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Met mijn 2200d uit ‘77 rijd ik ongeveer 8.000 km jaar bij een verbruik van 1:16. Behalve het normale onderhoud bestonden de kosten tot nu toe uit een nieuwe accu en een stukje remleiding. In de ogen van anderen is de wagen traag. Maar… als ik ergens in een vloek en een zucht moet zijn, neem ik wel de chevrolet. Ik heb echter geleerd dat het leven makkelijker is als je niet altijd haast hebt.





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Beste mensen,
Bedankt voor jullie reacties
Vanmiddag weer contact met de verkoper gehad, het voelde niet goed
Dus ik kijk rustig verder
Het is nog geen voorjaar
Groeten van Henk uit Steenwijk.