2 van de 2
 < Vorige 1 2

groot probleem xantia..HELP
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 12 december 2010 07:28 PM
  [ # 16 ]

Zo, we zijn weer thuis! Auto heeft zich uitstekend gehouden.

Alleen bij remmen (heuvelaf) en met zware belading (raadt zich raden wat..) kan je de steekas ietsje horen maar niet veel.
Ik ga de as wel een keer vervangen maar het heeft geen haast vooralsnog wat mij betreft.
Ongelooflijk dat de homokineet na honderden kilometers vast te hebben gezeten door gebrek aan smering, deze mishandeling heeft overleefd. Ik zal mijn natte handen aan het stuur, rondom de ring bij Lille en Antwerpen niet gauw vergeten..
Ik ben blij dat ik ondanks alle goedbedoelde opmerkingen bij o.a. de citroengarage,dat vet absoluut niet tot ‘boter’ zou kunnen slaan, ik toch mijn laatste wanhoopspoging heb uitgevoerd door een tubetje vet aan te schaffen..
Ik vond bij deze garage (komt niet op forum voor overigens dus) de revisie assen ad. € 258 per stuk, toch wel prijzig overigens. Daar koop ik hier zo 2 hele auto’s voor..

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 22 januari 2011 08:43 PM
  [ # 17 ]

In het kader van het definitief oplossen van de aandrijfas ellende, heb ik vandaag van een (min of meer bekende) sloper een as gehaald. Helaas kreeg ik de onderste bout niet van de onderste fuseekogel. De inbus opening aan de onderkant draaide volledig weg. Ik heb het dus de slijptol moeten gebruiken. Hopelijk gebeurt dit niet bij mijn eigen Xant.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook