citroen stuur zit met een paar bouten vastgeschroefd, opelstuur zit met een flens.
dan zou je het stuur aan de flens vast moeten schroeven, flens is van aluminium, stuur van ijzer maar je zult een bus moeten maken die je vastschroefd in de alu-flens, daarop het stuur schroeven, kracht maal arm wijst uit dat je echt niet zwaar hoeft te trekken om de zaak af te breken. dus ik zou het absoluut niet doen, tenmiste niet met het c35 stuur,
je moet het zien als een trechtervorm (flens), waar je in de midden de kracht uit moet halen, dus een kegel maken in een trechter en op de platte kant het stuur schroeven. wordt dus geen leuke rit als je het mij vraagd. maak een plaatje met citroen in het midden van het opelstuur en klaar is kees, uuuuh bus.
ik ga er nog wel wat tijd aan besteden voor fotos en andere verfraaiingen
ff filmpje proberen te plaatsen
http://www.youtube.com/watch?v=DJKFJF2W1ug
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Dat knopje begrijp ik niet….
In praktijk stuurt dat ding heel licht, als je sneller gaat rijden, stuurt die zwaarder….
Dus wat dat knopje dan voor aanvulling is?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
klopt helemaal, standaard is het meestal zo dat een elektr stuurbekrachtiging commando van een snelheidssensor krijgt, hieraan zit een rekenfactor vast die bij stilstand bv 100% bekrachtiging geeft en bij 15 km bv 75%, bij 30 km nog maar 50% and so on.
nou heb ik geen sensor en de fa rallywiz (geloof ik) levert een vervangings kastje voor de sensor.
gewoon in het dorp de bekrachtiging aanzetten en op de snelweg uit.
afwerking ben ik verder nog mee bezig maar het is een groot plezier
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Heel ilustratief filmpje. Al met al een mooi projectje, Vadela. Ik ga ‘t onthouden.
heb hem weer leuk door de keuring,en wel voor twee jaar, stuurbekrachtiging is ook lachen bij de keuring.
“wat gaat dat soepel”
en nu de zaak weel bijverven en rollen en op naar een lekkere zomertijd