



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Even gebeld met langelaar,Deze klemmetjes om de RVS strippen vast te zetten kosten ,SCHRIK niet 0,50 euro cent.
Groet frank zo zie je maar weer even rond bellen scheeld te veel!
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
F.SvM schreef:waterman schreef:F.SvM schreef:Want CX basis is veel te duur!!!!!!!!!
Ho ho.. JIJ vind cx basis te duur. Dat is dus iets heel anders.
Jij niet dan??
Ik vind ze met sommige delen duur, maar tè duur!? Zolang er geen vergelijkbare concurrent is die precies hetzelfde doet en dus ook makkelijk in prijs te vergelijken is, vind ik niet dat je kan zeggen dat ze te duur zijn (maar dat is mijn mening).
Ik kan het alleen vergelijken met prijzen uit het clubmagazijn (waar ik nogal een nauwe band mee heb ), maar dat is geen vergelijk. Wij (het clubmagazijn) gebruiken de site van cx-basis geregeld om prijzen voor het magazijn aan te refereren…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dit zal dus een lang durige discussie/oneindig zijn worden,
Maar dat doen we niet.
Maar een rondje bellen of hier op het forum vragen,kan je soms/vaak een hoop geld schelen.
En wat voor de één duur is is voor de ander gewoon normaal.
In ieder geval kan toit plat zich geld besparen op de klemmetjes,door even naar tone langelaar te gaan.
Gegroet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hallo Forummers!
Ik heb met interesse de discussie gevolgd die door de link van La Leo is ontstaan.
Natuurlijk verduidelijkt een foto maar zij staat niet bij mij in de gararge thuis.
Vanochtend heb ik een aantal foto’s gemaakt ter verduidelijking/ bevestiging van de discussie.
Het lijkt erop dat de link naar CX Basis dezelfde plug laat zien. Maar ze vragen wel dé hoofdprijs voor een klein plastic plugje!
Dankje Frank SvM voor het rondbellen. Tone Langelaar vraagt een prijs die ik in verhouding vindt.
Nu kom ik uit het oosten van het land en ken deze naam nog niet. Waar zit deze man?
Nog even terugkomend op de “kruispluggen"voor de stootstrip. Het lijkt erop dat er een schroef ingedraaid is en daarna de kop is afgeslepen. Ik laat ze er maar op zitten…
Nieuwe vraag: er zit een “knak” in de bestuurdersdeur. Het lijkt erop dat dit door het onderste scharnier komt, er zit ook meer speling op dan de andere. Nu ik de deur er toch uit heb: is dit te repareren?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je kunt deze klemmetjes er heel afkrijgen.
In het midden zit een pennetje dat eruit kan waardoor de rest weer door het gaatje kan.
Even met een penuitdrijver proberen.(2 mm)en dan precies in het midden eruit tikken.
Tone langelaar zit met zijn bedrijf in borculo Citro Classiqe In de Bosberg/laan /straat.
Daarnaast zit Dibbert met Citrofille.
Groet frank.en succes.
De kruis pluggen kun je er ook heel uitkrijgen op de zelfde manier.
Je ziet duidelijk een rond busje dat er naar mening uit kan.
http://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20101224131523?feat=directlink
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Toit plat schreef:
Nieuwe vraag: er zit een “knak” in de bestuurdersdeur. Het lijkt erop dat dit door het onderste scharnier komt, er zit ook meer speling op dan de andere. Nu ik de deur er toch uit heb: is dit te repareren?
komt wel vaker voor bij een CX
de cx-basis heeft een setje. de originele beugel zou wat af kunnen slijten, waardoor die niet meer soepel loopt, en “knakt” bij openen/sluiten van de deur. dit is hun oplossing.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Meestal doen de achterdueren dit niet.
Dus je kunt ze ook van een sloper afhalen.
vaak zijn het de U beugeltjes die dit doen.
komt naar verloop van tijd een platte kant aan.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
http://cx-basis.de/eshop/popup_image.php?pID=3015
Als ik het zo bekijk kun je ze eraf schuiven inplaats van pennetje door tikken
succes frank
Toch niet,zijn niet de zelfde.???
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
edit mod qouten op het vorige bericht is onzin. /edit
Nee, deze zijn anders dan de originele. Helaas, want anders zouden ze wel makkelijk te demonteren zijn.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
F.SvM schreef:Meestal doen de achterdueren dit niet.
Dus je kunt ze ook van een sloper afhalen.
vaak zijn het de U beugeltjes die dit doen.
komt naar verloop van tijd een platte kant aan.
Bedankt, ik ga op zoek naar het U-beugel deel van een achterdeur.
De andere deuren hebben die “knak” niet. Ook wel weer logisch aangezien de bestuurdersdeur het meest open en dicht gaat. Tenzij je als “the dukes” door het geopende raan naar binnen duikt!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
cx25gtit2 schreef:Toit plat schreef:
Nieuwe vraag: er zit een “knak” in de bestuurdersdeur. Het lijkt erop dat dit door het onderste scharnier komt, er zit ook meer speling op dan de andere. Nu ik de deur er toch uit heb: is dit te repareren?
komt wel vaker voor bij een CX
de cx-basis heeft een setje. de originele beugel zou wat af kunnen slijten, waardoor die niet meer soepel loopt, en “knakt” bij openen/sluiten van de deur. dit is hun oplossing.
Ik heb deze beugel bij mij er ook opgezet om de “knak” op te lossen maar hielp bij mij niks, uiteindelijk heb ik die van achter maar voor gezet.
Mark
CX 2000 pallas ‘78




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Toit plat schreef:F.SvM schreef:Meestal doen de achterdueren dit niet.
Dus je kunt ze ook van een sloper afhalen.
vaak zijn het de U beugeltjes die dit doen.
komt naar verloop van tijd een platte kant aan.Bedankt, ik ga op zoek naar het U-beugel deel van een achterdeur.
De andere deuren hebben die “knak” niet. Ook wel weer logisch aangezien de bestuurdersdeur het meest open en dicht gaat. Tenzij je als “the dukes” door het geopende raan naar binnen duikt!
als je van achter naar voor zet dan niet alleen de beugel maar het hele plaatje
cx basis is wel makkelijk voor de plaatjes
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Of gewoon de onderste twee bouten een tikkie losser draaien. Kan geen kwaad en de knak is weg.
Een in-between beunoplossing dus!
P.S. Niet te los anders blijft de deur niet meer goed openstaan en krijg je ‘m tegen je schenen bij ’ t instappen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb er zelf dik rubber tussen gedaan helpt ook (2 jaar) ook een beun oplossing dus
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.