





Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Normaal gezien zou een diesel met dit weer toch moeten voorgloeien, of niet?
Bij heeft die dat nog niet gedaan, en toch start hij altijd direct.
Ik heb pas sinds de zomer een diesel, daarvoor reed ik altijd met een benzine wagen, dus weet niet goed wat ik moet verwachten, vandaar de vraag hier.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)


































Totaal aantal Berichten: 15727
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Moderne commonrail diesels moeten bijna niet meer voorgloeien, pas bij extreme koude zul je het voorgloeilampje kort zien oplichten. Doordat je dit niet gewend bent, kun je het ook nog makkelijk over het hoofd zien. De paar graden vorst van deze week zullen nog niet echt problemen hebben gegeven. Gaat het lampje wel branden, even de sleutel vasthouden tot het uit gaat en dan verder draaien.






Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ja, dat ik moet wachten als dat lampje brand dat wist ik.
Dank u voor de informatie, nu weet ik ten minste hoe het juist zit.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)



Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 15-11-2009
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Ik heb ooit eens gehoord bij de garage (echte Citroen dealer) dat het voorgloeien al gebeurt zodra je de auto van de vergrendeling af haalt.
Klinkt mij persoonlijk erg vreemd.
Iemand bekend met dit verhaal?
Gr Marcel