Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-01-2006
- BX 1.4 TGE
- AX 1.1
Ik heb de laatste tijd een probleem met men bx.
De regelklep tikt bijna voortdurend, en ook de pomp hoor je af en aanslaan om druk bij te geven.
(in combinatie dat de achterkant van de auto binnen het kwartier beneden ligt na afleggen van de motor)
Mijn accumulator (getest 45bar) en pomp zijn volgens mij nog in orde. (heb donormotor ingebouwd met maar 80000 km, inclusief de veerpoten vooraan. Hoofdremciinder is niet mee vervangen)
Kan iemand me een idee geven hoeveel retour-LHM ik mag hebben per component? (is dit in ml? cl?)
Remmen achter heb ik onlangs eens ontlucht, omdat er daar kans is tot eventuele ophoping van lucht.
De LHM kwam er héél zachtjes uit. (mét ingedrukt rempedaal en draaiende motor)
Ik veronderstel dat dit normaal redelijk snel moet stromen, omdat je zit met toch hoge drukken.
Ik heb net men retourslangen eens gelost aan het LHM-vatje.
- Retour van hogedrukregelaar: komt een dikke straal uit!
- Retour van hoogteregelaars: komt klein straaltje uit (ongeveer 25cl/min)
- Retour van de remservo: komt klein straaltje uit (ongeveer 25cl/min)
Heb dit getest bij als de wagen in normale rijstand stond.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
heb je de achterremmen ontlucht in de hoogste stand?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-01-2006
- BX 1.4 TGE
- AX 1.1
knäckor schreef:heb je de achterremmen ontlucht in de hoogste stand?
ontlucht in normale rijstand. Maar dat druppelde er maar héél traag uit. (zie eerste post…)
Dus ik heb het vermoeden dat er een interne lekkage is in de hoofdremcilinder. (zie eerste post voor de controle hierop)
achterremmen moet je geloof ik ontluchten in hoogste stand. Of een paar stoeptegels achterin leggen. Achterremmen zijn last afhankelijk, remmen harder met meer gewicht achterin
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
De achterremmen worden gevoed door de druk die er in het achterveercircuit heerst, dus ontluchten van de achterremmen moet inderdaad in de hoogste stand.
Eveneens ben ik tevens ook.