1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Break Service 2.1 TD Automaat
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 09 december 2010 11:43 AM

De eerste 1.000 km met de nieuwe Break Service 2.1 TD Automaat zit er op.
Gemiddeld 1 op 13,6, voornamelijk lange ritten.
Gezien het hoge dak zou het kunnen, maar wellicht moet het beter kunnen.
Olieverbruik viel erg mee, ik schat minder dan een halve liter per 1.000.
Wie heeft verbruikscijfers voor een Break 2.1 TD Automaat?
Wie weet waar ik kan vinden welke motorgegevens de Lexia behoort te geven?

Vervelend is het plasje olie onder de auto, maar dat wist ik bij aankoop. Ik denk een megsel van de lekkage via het achterste krukaslager en diesel die uit de Lucas EPIC lekt.
Verder nauwelijks problemen.
Gisteren Xenon ingebouwd, dus we zien weer wat.
Toch weer hydractief storing.
Extra set wielen gescoord, nu nog winterbanden.

Beter weer klussen:
Ik wil het raam van de linker achterdeur nog voorzien van een echt raam met donkere folie. Rechts zit dat er al in, dat scheelt toch wel in het zicht.
Stopcontact trekhaak hangt wat los.
Rondje lampjes in interieur.
Airco op gang brengen
Electrische stoelen erin.
Motor vervangen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 december 2010 11:55 AM
  [ # 1 ]
JanSr schreef:

Ik wil het raam van de linker achterdeur nog voorzien van een echt raam met donkere folie. Rechts zit dat er al in, dat scheelt toch wel in het zicht.

Let je wel op Jan? Door montage van een raam links voldoet die auto niet meer aan de ficale eisen voor gijskenteken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 09 december 2010 11:58 AM
  [ # 2 ]

Hoe zit dat dan rechts? Mag dat daar wel?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 december 2010 12:01 PM
  [ # 3 ]

Ja, rechts mag het wel. Daar is een wetswijziging voor geweest ivm verkeersveigheid.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 09 december 2010 12:06 PM
  [ # 4 ]

Ik vind het links even onveilig als rechts.
Maar ja, wetgeving heeft iets met politieke kleur te maken. Niets is ondoorgrondelijker dan de overheid.

Is die wetstekst ergens te vinden? Ik heb al een tijdje zitten googelen, maar niet gevonden wat ik zoek.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 december 2010 12:09 PM
  [ # 5 ]

Je moet even de grijskenteken eisen opzoeken, daar staat e.e.a wel in dacht ik. Het is een enorm stom gezeik met al die grijs kenteken regeltjs. Heb je bv een dichte scheidingswand dan mogen er wel ramen in de laadruimte, enz enz. Het slaat allemaal nergens op, maar voldoe je niet aan de juiste regeltjes dan krijg je wel een dikke douw…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 09 december 2010 12:30 PM
  [ # 6 ]

Het is zelfs zo dat als je geen verhoogd dak hebt (denk aan 307SW op grijs), dat er een tussenwand in moet zitten! Ik heb al even zitten zoeken, maar die grijs kenteken eisen zijn niet zo makkelijk te vinden (niet leuker, wel makkelijker!!??). Ze moeten idd wel ergens online staan.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 december 2010 01:39 PM
  [ # 7 ]
JanSr schreef:

Gemiddeld 1 op 13,6, voornamelijk lange ritten.
Gezien het hoge dak zou het kunnen, maar wellicht moet het beter kunnen.

Ik draai met m’n 2.1 TD, weliswaar een normale Break en een handbak, een jaargemiddelde van 1 op 17 tot 17,5 km/l, bij 75 km per werkdag en een jaarkilometrage van ca 30.000.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 09 december 2010 01:50 PM
  [ # 8 ]

ik vind 1 op 13.6 niet gek…. onder normale omstandigheden doe ik met mijn 1.9TD met automaat ongeveer 1 op 15 met uitschieters naar 14 of 15,5

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 december 2010 02:01 PM
  [ # 9 ]

Toen de term “het nieuwe rijden” werd geintroduceerd, bleek ik ‘t al jaren te doen.
Bij ca. 2000 rpm opschakelen (maximum koppel), alleen in 5 hogere toerentallen.
Werkelijke snelheid (op Tomtom) ca. 5 km boven wettelijk toegestaan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 09 december 2010 03:08 PM
  [ # 10 ]

Ik doe tussen de 1 op 16 a 17 met mn berline handbak.
Brian hier op t forum haalde ook niet veel meer dan 1 op 14 met zn automaat break. Hij had dan wel een mechanische maar die lopen qua verbruik niet zoveel van elkaar weg.

Ik denk dat vooral de rijstijl meespeelt met het verbruik van deze zware monsters, zoals de de HDI’s dat nog veel erger hebben

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 09 december 2010 05:03 PM
  [ # 11 ]
25trd schreef:

Het is zelfs zo dat als je geen verhoogd dak hebt (denk aan 307SW op grijs), dat er een tussenwand in moet zitten! Ik heb al even zitten zoeken, maar die grijs kenteken eisen zijn niet zo makkelijk te vinden (niet leuker, wel makkelijker!!??). Ze moeten idd wel ergens online staan.

Binnen enkele seconden gevonden hoor: http://www.belastingdienst.nl/variabel/motorrijtuigenbelasting/motorrijtuigenbelasting-36.html#P1926_93699

http://www.belastingdienst.nl/mrb is het adres voor het berekenen van de MRB Wink Daarvandaan klik je zo verder naar de inrichtingseisen.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 09 december 2010 05:07 PM
  [ # 12 ]

hmm, verkeerde zoektermen gebruikt Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 09 december 2010 06:11 PM
  [ # 13 ]

Ik kwam ook niet boven de 1 op 14 met mijn berline automaat. Met een handbak haalde ik de 1 op 17. Maar goed, voor het comfort betaal ik graag.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 december 2010 08:20 PM
  [ # 14 ]

1:13,5 overall met 2.1TD Break AUT, ‘s zomers wat zuiniger, ‘s winters wat dorstiger. En dan heb ik geen brandstofslurpende rijstijl, merendeel snelweg en afstand huis-snelweg en snelweg-werk beide maar een paar km. 1:13,6 bij deze temperaturen met een iets verhoogd dak zou ik dus niet over mopperen.

Dat verbruik was voor mij één van de redenen niet meer een XM met automaat te willen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 16 december 2010 06:04 PM
  [ # 15 ]

Zoals te verwachten was valt de olielekkage niet mee maar tegen, maar dat zat al in de prijs. Niet alleen smeer olie, maar ik kan ook precies zien waar ik gereden heb aan het dieselspoor.
Een revisie van de Lucas EPIC kost € 1.500,-, valt mij tegen.

Een blok met zo’n 150K op de teller kost pakweg € 600 (+3 mnd garantie, wat dat dan ook betekent).

Vanmiddag op de brug geweest: het vliegwiel en omstreken is kurkdroog.

Er zijn nu nog twee mogelijkheden:
1: Olievoorziening turbo: Heen of retour.
2: Klepdekselpakking.

Ik gok op 1. Wie heeft er ervaring mee?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook