2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Break Service 2.1 TD Automaat
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 december 2010 08:12 PM
  [ # 16 ]

Klepdekselpakking komt vaker voor, heeft de mijne ook last van.

Leiding naar turbo, alleen aanvoer staat onder druk, retour onder vrij verval.
Aanvoer is stalen leiding van oliegalerij naar turbo, retour is slang naar carter.

Een zwetende carterpanpakking wil ook nog wel eens voorkomen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 16 december 2010 08:45 PM
  [ # 17 ]

MIjn donorblok zit aan deachterkant heeeelemaal vol met olie, blijkt de kleppendekselontluchting niet goed aan te sluiten. Ook lekken ze nog wel eens lekker uit de aanzuigkant van de compressor vd turbo.

De slang die van je vulpotje naar je aanzuigbuis van de turbo loopt lekt ook vaak lekker, wordt altijd keihard en dan sluit hij niet meer af. Bij diesels heb je altijd veel carterdruk en dan blaast ie hier aardig wat nevel langs.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 december 2010 12:26 AM
  [ # 18 ]

René schreef:

Aanvoer is stalen leiding van oliegalerij naar turbo

Bedoel je leiding 2? Ziet er naar uit dat het middendeel van rubber is.
Welke zijn het meest verdacht op dit plaatje? Nr 4 ziet er ook verdacht uit.

Als ik even stationnair draai ligt er al een plas olie onder. Het gaat dus niet om dikke mist, maar flinke druppels.
Voor zover we nu hebben kunnen zien zit de oorsprong hoog aan de achterzijde van het blok.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 december 2010 12:47 AM
  [ # 19 ]

Het gedeelte van leiding 2 achter het blok is geheel van staal.

Lekkage hoog aan de achterkant zou toch de kleppendekselpakking kunnen zijn.

Het slangdeel 4 zit al weer lager.

Ik heb m’n kleppendekselpakking al eens vervangen, na montage (zonder vloeibare pakking) toch nog sporen van olie.

Of zweten uit de koppakking?
Ik heb nog geen XM 2.1 TD-kop gelicht, dus ik weet niet waar de oliekanalen lopen.

AX-jes bijvoorbeeld zweten nog wel eens uit de koppakking olie op de hoek boven de dynamo.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 17 december 2010 01:49 AM
  [ # 20 ]

Jan, nog even over de bijzondere uitdossing van je break. Als je in service.citroen het chassisnummer invoert kun je vrij gedetailleerd vinden met welke uitrusting je XM de fabriek heeft verlaten.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 december 2010 03:53 PM
  [ # 21 ]

Dank!
Gewoon als Break. Waarschijnlijk door een third party tot Service omgebouwd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 17 december 2010 04:10 PM
  [ # 22 ]

Is dit (service.citroen) een website?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 december 2010 04:14 PM
  [ # 23 ]

Ja dat is de site waar alle Citroën dealers hun onderdelen bestellen. Voor een ieder met een account kan je hier ook precies zien welk onderdeel(nummer) je nodig hebt en wat precies de uitvoering is geweest waarmee je Citroën is afgeleverd.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 17 december 2010 04:27 PM
  [ # 24 ]

wat is de url daarvan? service.citroen.com? Daar kan ik alleen een account aanmaken die geld kost en dat gaat me dan weer iets tever…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 december 2010 04:41 PM
  [ # 25 ]

Kost helemaal geen geld.
Gewoon registreren.
Kan zijn dat er een KVK nummer gevraagd wordt. Zelf verzinnen of bij iemand “lenen”. Het gaat niet om geld. allen om de registratie.

Je KAN wel betalen voor extra diensten. Naar mijn ervaring alleen interessant voor hedendaagse modellen. Ik heb nog een saldo van een klein uur (voor weinig geld).

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 17 december 2010 04:46 PM
  [ # 26 ]

Heb je de achterkant van het blok al eens schoongespoten met remreiniger o.i.d. zodat je kan zien waar het vandaan komt? Anders is het voor ons net zo goed gokken als voor jou Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 december 2010 06:43 PM
  [ # 27 ]
25trd schreef:

Is dit (service.citroen) een website?

Daar is al een draadje over http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204741/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 december 2010 06:45 PM
  [ # 28 ]

Heren,

Dank voor alle respons.

Uiteraard is de remmenreiniger actie aanstaande. Intussen is de beschermplaat onder de auto vandaan. Zodra het weer het ook maar enigszins toelaat gaat de auto op z’n kant met de kantelbrug en de hogedrukspuit met een stevig sopje er langs. Want die vetloods nodigt nu niet uit tot actie.

Maar ook graag aandacht voor het volgende:
Kennen jullie deze al:
http://club-xm.com/forum/index.php?showtopic=2230&view=findpost&p=37307

Een Brit beweert dat de brandstofpomp niet lekt op de deling van het huis, maar door rotte O-ringen onder de electrokleppen op het huis. In situ te verhelpen (met de nodige voorzorgen).

Bekend bij iemand?

Ik weet uit ervaring hoe lastig het kan zijn om vast te stellen waar de lekkage precies vandaan komt. Een lekke Bosch pomp van een 6-cyl. D24 VW diesel heb ik ook zo verholpen: Aan de zijde van de brandstofleidingen zit een dop die lekte. Aanvankelijk leken het de delingen van het hele pomphuis te zijn. Maar het was wel over met een nieuwe O-ring voor die dop.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 17 december 2010 08:37 PM
  [ # 29 ]

Ik heb die o-ringen ook vervangen. Probleem opgelost! Voor een week… Daarna was het terug, en erger. Best vervelend als je auto er mee stop op de Utrechtse baan in Den Haag… Zeker met een automaat!
Het heeft er dus zeker mee te maken, maar op de deling van de pomp lekte hij bij mij ook.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 18 december 2010 09:09 PM
  [ # 30 ]

Het zijn idd vaker de overige ringen dan deze ‘splits-pakking’. Die 4 servo’s kan je doen in de auto, de dynamische vervroeger zal wat meer vaardigheid vergen om ertussen te komen in de auto (ik denk onmogelijk). Daar lekte mijn 1e pomp en ik ben bang mn huidige weer.
Daarnaast heb ik ik dat kreng overal wel eens zien lekken Razz

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook