Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Pomp eruit - andere er weer in:
Is daar een handzame methode voor?
Hoe krijg je dat ding weer op tijd?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Je kan citroen23 even een berichtje sturen die heeft het al vaker gedaan bij een 2.1 XM.
op de zijkant van de pomp zit een zwarte bout, maatje 13 geloof ik, daarachter zit een gas voor een paspen. Daarmee zet je de pomp op tijd.
Pomp is idd eruit erin en weinig moeilijks aan, je zit alleen altijd beetje te pielen met die d-riem (niet zoveel ruimte rondom de spanrol)
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nog iets anders: De thermostaat is volgens mij aan vervanging toe. Metertje wijst structureel niet meer dan 70 °C aan. Het voelt ook niet warm genoeg aan.
Waar zit dat ding? Kan je er een beetje bij?
Zoekend op diverse plaatjes kom ik achter onder aan passagierszijde uit. Dus op de brug?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Op de brug is wellicht het makkelijkst, is ook te doen met de voorzijde op bokken en het rechter voorwiel verwijderd.
Thermostaathuis zit inderdaad rechtsonder aan de achterzijde van het blok.
Ik heb overigens ook 70 C op de meter, terwijl de werkelijke temperatuur minstens 10 C hoger is.
Gemeten met een contactthermometer op de uittrede op het blok.
Daar zitten 3 sensoren, van voor naar achter: de sensor voor de besturing van de ventilatoren, dan de sensor voor het EGR-systeem en de achterste is voor de meter in het dashboard.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Epic heeft er daar 2 naast elkaar, blauw en bruin.Welke wie is weet ik zo niet.
De thermo’s van TD’s gaan wel vaker naar de haaien, kan ook je hoge verbruik nog wel verklaren.
Maar wat René zegt is niet helemaal onmogelijk, even met de lexia de waardes controleren?
Ik zelf heb hem gewoon vervangen met het wiel eraf en dan achter het blok langs. Als je de boutjes kan vinden is het best te doen, <1 uur
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Matthijs309 schreef:Epic heeft er daar 2 naast elkaar, blauw en bruin.Welke wie is weet ik zo niet.
Gelukkig heb ik nog een Bosch-pomp.
In mijn geval dus 3 op een rij, de kleuren zijn bruin, wit en blauw.
Uit het blote hoofd dus waarschijnlijk niet in de juiste volgorde.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Het goede nieuws is dat de nieuwe Lucas EPIC lekvrij is. De auto loopt weer prima met één oliplas minder.
Het slechte nieuws is dat de smeerolielekkage toch van de krukasafdichting komt.
Dus motor + bak eruit, afdichting vervangen en er weer in.
Goede raad is duur.
Achteraf had ik dus beter direct een andere motor kunnen scoren, wachten op beter weer en dan de eruit en erin operatie. Misschien is dat toch nog de beste optie, dan rij ik weer met pakweg 180.000 km, nu is dat 430k km.
Hoe dan ook:
Jammer van de bestede Eurootjes.
TZT mooie dichte Lucas te koop.
Het gaat zo als het gaat.
Nog een irritant puntje:
Er zat een alarm in de auto. die is losgekoppeld, want de zappertjes deden het niet meer. Alles werkt nu op de originele zappers, maarrrrr:. Nu de accupolen zijn losgeweest knipperen de alarmlichten onstuitbaar. Dat wordt weer zoeken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom motor en bak er uit? Je kan de bak loshalen, op het subframe leggen, en zo kan je er gewoon bij. Met een brug ben je in een dagje klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Kijk, dat klinkt al beter.
Bij een V6 krijg je de automaat niet ver genoeg opzij. Bij de diesel wel?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O wacht je hebt een automaat diesel. Shit. Even denken hoor. Volgens mij kan de bak wel vergenoeg opzij. Je kan hem NIET uit de auto halen, maar hij zou in principe wel zo ver ( ca 10 cm is genoeg immers) opzij kunnen om er bij te komen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Voor hoeveel neem je de klus aan? Er is geen directe haast.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:Voor hoeveel neem je de klus aan? Er is geen directe haast.
Niet Ik werk namelijk alleen nog aan SM’s en Ds’sen Maar, misschien heeft zx1.4i er wel zin in?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jan, misschien dat je met een Boss single trigger de boel gewisseld krijgt
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Klinkt spannend!
Wat is een Boss Single Trigger?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop